• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • abbie80

Ishotellet (c_t) - tacktack

Jag har tappat lite planeringsanda da jag fortf mar ratt illa men men, skam den som ger sig Sa skoj att lasa om vad ni andra hunnit med, det far fungera som min inspiration!!

Jag vet inte om vi tagit upp musik tidigare men det har ju tillkommit en hel del brudar sa om sa ar fallet kanske det ar dags igen?

Vad har ni for ingangs - utgangsmusik? Kommer ni aven att ha musik under vigslen och vilka sanger isf?

Vi kommer att ha Pachelbel's canon in D Major som ingangsmusik och Beautiful Day m U2 som utgangsmusik. Under vigseln kommer vi att ha Utan dina andetag m Kent, Have I told you lately that I love you m Van Morrison och All you need is love m the Beatles

Trevlig helg pa er allihopa

• Bzzz

abbie80:
    Usch stackras dig, hoppas attd et snart ger sig och att du piggnar till!

Musik i kyrkan ja....ingångsmusik har vi inte sbestämt men utgångsmusik blir ngt med U2. Sen kommer vi att ha solosång med Utan dina andetag med Kent och sen har vi tre alternativ där vi ska välja två tror jag; Tycker om när du tar på mig med Per Gessle, Ett liv med dig med the real group, av längtan till dig med Åsa Jinder.

• Miamaja

Hej vi kommer att ha "only love " av V Cosma som ingångsmusik och "you`ll never walk alone" av Rodgers/hammerstein som utgånsgmusik. Tre solosånger bklir det också , "Av Längatn till dig" Av Jinder/Åkerström Kratz av kvinnlig solist, "Aldrig ska jag sluta älska dig" Av Gardell/Winge Leisner, manlig solist och "Kärleken förde oss samman" av Lundell med båda solisterna i en duett. Vi känner paret som ska sjunga vilket gör det än mer speciellt. Hoppas det blisr så bar som jag tror, vi kommer även ha psalm 411 och psalm 84, inte att förglömma.
    För mig var det ing problem att få tillbaka mitt gamla nick och jag hittade alla mina "gamla" sidor.

• Qozze

Ishotellet (c_t): Vad häftigt med en lägenhet på Sardinien! Ni måste verkligen ha gillat stället (har inte varit där själv, men skulle gärna åka dit).

~vinterbrud~: Min m2b har svängt lite i klädfrågan. Från början var han (eller var det jag) inne på frackcoat, men nu verkar han vilja ha en snygg kostym. Han vill tydligen köpa något och då är det inte så vettigt med frackcoat då han knappast kan ha den igen. Jag skulle nog vilja lägga mig i inköpen men jag har bestämt mig för att backa. Han och best man (gillar inte riktigt ordet marsalk) ska ut och prova kostymer tillsammans. Best man har väldigt bra smak så jag är egentligen inte orolig för vad de kommer hem med.

abbie: Trist att illamåendet inte har lagt sig än. Har du provat Postafen (finns receptfritt på Apoteket)? Det använde jag när jag inte kunde behålla någon mat, det är egentligen åksjukepiller som MVC rekommenderde. Funkade bra på mig, lite illamående i bakgrunden fanns ju kvar men det värsta försvann.
    Angående musik så har vi inte spikat det ännu. Jag har en hel lista på lämpliga låtar, bland annat "Ett liv med dig" som Bzzz nämnde. Men jag vill gärna prata med min kompis, som jag hoppas vill sjunga, först innan vi bestämmer helt.

• Ishotellet

Jag har jätteproblem med ingångs/utgångsmusik. Jag har inte fått tag i prästen som ska viga oss än så jag vet inte vad som gäller uppe i Jukkajärvi, vet inte ens om det går att spela musik där- det ligger på min 2do-lista
    Däremot ska vi ha en kollega till mig som ska sjunga Carolas- Evighet som ballad, kommer att bli jättefint.

Abbie, är också illamående men av andra orsaker Ska sluta dricka champagne och rosé nu hehehe

Q- jag kan rekommendera Kista galleria, där har dom uthyrning av herrkläder och dom var jättebilliga! Jag ska släpa dit min m2b sen så han får prova ut något.

• Skottdagen2008

Hej allihopa som känner igen mig. Fick min gamla signatur hur har ni det?

• FruKnas

Håller på att klura lite på vad som ska sjungas i kyrkan och har lite idéer, men inget bestämt än... men så kom jag på nåt som jag tyclte var ännu svårare: vad har man för psalmer på ett vinterbröllop??? Har bara varit på sommarbröllop och då brukar det ju vara fina sommarpsalmer... men vad finns det för "vinterpsalmer"?

• Ishotellet

FruKnas

Har en lista på psalmer som passar vintern, ska lägga in den här imorgon, har listan på jobbmailen.

• Qozze

Ishotellet: Japp, de hade tänkt ge sig av till Kista för provning, det är ju nära och bra och säkert finns det en del att välja på för dem där. Själv är jag sugen på att se hur min klänning blir, 2 veckor sedan beställningen så det borde bara vara två veckor kvar nu...

Hallå Skottdagen, allt är bra här! Skönt att slippa byta nick.

• Ishotellet

Jag måste se till att byta nick. Blir galen!

Q- ja gör det, fick hem en katalog från dom med deras sortiment och dom hade massor med snyggt. priser från 850 kr och det är billigt tycker jag

Ja vad spännande med klänningen! Vilken blev det nu?
    Jag ska lägga upp bilder på min sen så ni får se.

Svar på tråden Januari-Februari 2008