• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • Qozze

Sarah: Trevligt med så mycket kontakter i släkten Har ni bestämt vilken mat ni ska ha ännu?

• FruKnas

Vi har bokat fotografering hos en bra fotograf innan vigseln. Sen under vigseln och festen tänker vi be en god vän som är jätteduktig fotograf att ta en massa bilder, försöka tänka på att ta såna bilder som kanske inte blir tagna annars (på dukningen, mingel... etc.) Man skulle ju jättegärna ha med en fotograf hela dagen, men det kostar ju... så det blir nog bara en fotosession innan vigseln. Men då av en bra fotograf så det blir riktigt fina bilder. :)

Inga barn har vi än, så planeringen kan vi sköta i lugn o ro. Har precis börjat fixa med inbjudningskorten ikväll. Och det kommer vi nog pyssla med en del kvällar framöver!

• Sarah81

Qozze: Min kusin har fått i uppdrag att presentera en buffé med vintertema utan attför den skull bli julbord...Ska bli jättespännande att se vad hon kommer fram till. Själva då har ni färdigt er meny?

• Akvavit

Äntligen har något gått som det ska! Ett av de små hotellen i Falun har bestämt sig för att låta oss disponera hela hotellet till våra gäster och inte till Svenska skidspelen som går av stapeln samma helg! Helt underbart, nu kan vi slappna av lite i alla fall. Bara resten kvar....

Vår fotograf har vi bokat för en hel dag, 9 timmar. DE kommer dessutom vara två fotografer som är superduktiga, så nog ska vi kunna få en bunt fina bilder :)
    Visst kostar det, men för mig som älskar mina gamla album och faktiskt kollar i dem kändes det viktigt med många bra kort från hela dagen. DEssutom fick vi ett hyfsat pris via en kompis...

Nu väntar vi bara på att festlokalen ska bestämma sig, har prel. bokat en annan utifall att vårt första val faller igenom...

• Sarah81

Akvavit: Vad skönt för er att ni harfåtttag på ett hotell: man blir ju helt ställd då ens planer blir ikullkastade. Håller tummarna att ni får festlokalen ni ville ha

• c t

Det slog mig just att det är ju snart vi gifter oss! *panik*

Jag har ju massor kvar att göra.

Ang fotograf så har vi bokat samma som skottdagen2008- Kent Thunlind. Han ska ta kort före och under vigseln, resten får vänner och familjs digitalkameror sköta. Bilden som jag har som presentationsbild kommer agera CD-skivaomslag och vi kommer att dela ut cd-skivor till alla som är med.

• Snöflinga76

Hej alla vinterbrudar!

Har inte varit inne på BT på länge, eftersom jag haft annat att tänka på. Vår dotter föddes nämligen den 13 augusti och sedan dess har det inte blivit några bröllopsplaner alls. Nu börjar man dock få in lite rutiner och då har man också lite mer tid över till annat, så nu är planerandet igång igen. Hoppas ni har hunnit längre än mig under tiden...

• c t
    Snöflinga76 skrev 2007-09-11 16:10:29 följande:
    Hej alla vinterbrudar!Har inte varit inne på BT på länge, eftersom jag haft annat att tänka på. Vår dotter föddes nämligen den 13 augusti och sedan dess har det inte blivit några bröllopsplaner alls. Nu börjar man dock få in lite rutiner och då har man också lite mer tid över till annat, så nu är planerandet igång igen. Hoppas ni har hunnit längre än mig under tiden...
    Du, vill du fortfarande ha capen?
  • Gotland08

Känns som evigheter jag var inne när det bara är fyra dagar sen... Grattis Snöflinga76 till dottern och grattis Akvavit till att lyckan vänder. Kul att du är tillbaka c t!

Ingångsmusik tror vi att vi ska ha Enya Only time, sen funderar vi på Tycker om när du tar på mig eftersom det är "vår" sång, Come what may från Moulin Rouge och Av längtan till dig. Det är svårt att bestämma sig... Kanske blir det alla tre men det beror också på vilka som ska sjunga. Vi får se!

Vi har bokat en heldags fotografering och det känns verkligen bra eftersom jag är fotofreak. På www.leanderfotograf.se/leanderfotograf.html kan ni kolla in en del av hans bilder, jag gillar bilderna på Helen och Peter och Michelle och Kenny.

Svar på tråden Januari-Februari 2008