Januari-Februari 2008
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Akvavit: Förstår att du är besviken men det finns säkert en mening. Det kommer att dyka upp något bättre som gör att ni blir supernöjda
Bzzz: Vilken fotograf har ni valt? Musik till vigseln, har ni valt den eller bokat någon som ska sjunga eller spela? Din m2b´s kläder såg jag inte heller på listan
Vi kommer ha ganska långt mellan kyrkan och festen, ca 50 km. Men vi ville gifta oss i min M2Bs gamla "hemkyrka", som är en vacker stenkyrka, men den ligger i en liten by, och där finns inga restauranger/festlokaler. Men det blir nog bra ändå. Restaurangen vi ska ha festen i är stor, fin och rymlig.
Vi kommer att ha min pappa att viga oss. Funderade lite på att han skulle leda in mig, sen fortsätter han bara upp och börjar på med vigseln! Haha!
Vi har ganska mycket klart fastän bröllopet blir i mars, mina kläder, tärnans och brudtärnornas klänningar, kyrka, festlokal, fotograf, lite dekorationer och några inbjudningskort. Men ville inte stressa sedan månaden innan bröllopet...
Bröllopsresa blir till Thailand, tre dagar efter bröllopet.
Gotland: Jag har hittat numren till några vigselförrättare som kommunen har, men man får väl ringa runt för att prata med dem. Ett namn säger ju inte så mycket...
strawberryhoney: Om jag var du skulle jag absolut satsa på "familjeprästen", allt liksom länkas ihop då.
Akvavit: Fy vad trist!! Det är verkligen nackdelen med vinterbröllop i fjäll/skidtrakter. Det är ju högsäsong där då för en massa aktiviteter. Vi visste inte heller vad som var på gång, men hotellägaren upplyste oss om vilka helger det var andra aktiviteter och sen bokade vi en helg som var fri. Finns det inget annat ställe som ni kan vara på då? Det behöver kanske inte vara i Falun utan lite längre bort? Fast trist att behöva tänka om igen! Blä!
Neppe: Trevligt med ens pappa som viger en. Kan tänka mig att det blir extra speciellt för er alla då!
Strawberryhoney: T a gärna den gamla familjeprästen, men kolla upp så att han inte är för gammal. De flesta präster brukar åta sig förrättningar tills de stupar och långt ifrän alla har sån självinsikt att de inser när det är dags att sluta. De kan bli lite för gamla och gaggiga...
Neppe: Jag är nog lite som du. Vi har också det mesta klart, eller bokat iaf: kyrka, festlokal, frisör, make, min klänning, tärnans klänning, fotograf... Mannens kläder har vi inte fixat än, men han har provat så vi vet vad han vill hyra!
Vigseln kommer vara i en liten kyrka på landet någon mil utanför stan. Men sen blir festen centralt i stan! Så det känns som att det inte ska vara något problem med transporter o så, gästerna tar bil till vigseln och sedan in till stan igen. Oavsett om man är från stan eller bor på hotell så ska man ju tillbaka in till stan till festen och sedan bo på hotell eller hemma! Jag förutsätter att ingen börjat dricka alkohol innan vigseln...
Åh idag ska jag till en ateljé och en sömmerska som ska sy upp min klänning....åh så spännande!!!
Åh, vad spännande Bzzz du måste berätta sen.
Vi sitter mest framför datorn och letar fakta om Sydafrika. Har hittat jättemånga fina hotell och saker vi kan se och uppleva. Tack Vinterbrud för dina tips de var super.
Kul Gotland08...jag ahr också tittat på resor idag men kan inte bestämma mig alls.... hrm...
Hur som heslt så är jag såååååå glad! Sömmerskan som ska sy min klänning förstod exakt, jag provade en massa i hennes butik för att komma fram till hur den ska vara och nu känns det så hoppfullt och kul! Den kommer bli absolut underbar, tvådelad med lite draperat tyll på toppen, halterneck i tyll och sötvattenpärlor och ett mindre släp som kommer ut ur ett högt sprund i själva klänningstyget och består av tyll. Mycket insperation från Garamaj!!!
Jaha, bara jag som inte får tillbaka min gamla signatur
(c_t här)