• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • Strawberryhoney

eller den jag funderar på. Ont om bra lokaler till rimliga priser där man slipper ha folk å servera utan gör själv.

• Gotland08

Vi kommer att ha cirka fem minuter att gå från vigsellokal till festlokalen.

Qozze: Vi kontaktade kommunens samordnare för vigselförrättare. Kontakt uppgifter fanns på Gotlands hemsida. I mailet beskrev jag lite hur vi ville ha vår vigsel och om hon kunde fråga någon som passade för uppgiften. Har bara haft kontakt via mail med den vigselförrättare som hon valde åt oss men det känns bra.

Vi ska ju dessutom söka tillfälligt tillstånd att viga för en av våra vänner. En nära kompis till min m2b är tillfrågad om han vill viga oss OM han får tillstånd. Man kan ansöka om det men det är svårt att få. Oftast är det politiker eller om man har utbildning inom juridiken. Han, kompisen, är polischef av något slag (har inte så jättebra koll på titlar ) så vi håller alla tummar och tår

• Akvavit

Vi funderar på en kyrka som ligger en bit från stan, och då kommer vi ha ca 20-30 minuter mellan kyrka o fest med bil. Men vi har inte riktigt bestämt oss.... Det finns en kyrka närmare, men den känns inte lika personlig.

Angående bröllopsresa, vi kommer nog göra som FruKnas och boka något mysigt fjällhotell typ sön-ons, sen tar vi tre veckor eller så under sommaren och bilar ner till Italien... Vi känner att vi har så mycket utgifter fram till bröllopet ändå, vi håller dessutom på att renovera hela huset, så en långresa får nog vänta några år...

• snöbrud08

Vi har max 5min. gångväg kyrka-lokal. Funderar på fackeltåg... Nån mer som går i de funderingarna eller har andra idéer kring det?

Vi kommer o ta den präst som vi blir tilldelad av kyrkan när det närmar sig. Känns lite nervöst, man hoppas att han/hon är ok...så det inte känns helfel när man träffas. I så fall får vi panik-ragga någon annan :P

• Strawberryhoney

Jag vet inte alls vilken präst jag vill ha. en är gammal o penisonär men ställer upp nu och då men då måste man boka han själv. de andra är väl OK de med. Alla är jag bekanta med på ett eller annat sätt fast gamlingen är speciell

Han har döpt alla oss syskon. Konfimerat oss alla samt vigt mina föräldrar, begravt min pappa bl.a och allt det i kyrkan vi skall gifta oss i. Vore lite kul om han vigde mej med med min m2b eller vad tycker ni? Om han nu inte dör av ålderdom innan....

• Akvavit

Men varför kan inget bara gå lätt för en gångs skull????

Ringde just First hotell i Falun eftersom jag såg att de hade en fin festvåning som jag tänkte kolla upp, men tyvärr var den upptagen redan den helgen.
    Liksom HELA hotellet. Alla rum, allt. För att det är Svenska skidspelen då!!! Vilket betyder att alla hotell är fullbokade redan! Jag ringde runt och kollade....utom ett som inte svarat än, de ska ringa upp mig!

Men våra gäster måste ju bo någonstans, de flesta av dem bor ju inte här.
    Blir så ledsen!! Vi har ju redan varit tvungna att tänka om helt efter att vi inte fick vara på Furudals bruk, nu när vi vant oss vid att vara i Falun, då kanske vi måste byta helg?! *suck*
    Och m2b är borta i jobbet, utomlands och kommer inte hem förrän imorgon....

Visst kanske ni tänker att vi borde ha kollat upp om det var något på gång den helgen, men gör man verkligen det? Dessutom valde vi ju helgen när vi fortfarande trodde att vi skulle vara på Furudals bruk....

• Bzzz

Akvavit: Fy vad tråkigt, förstår att du blir både arg och ledsen....

Det är en kvinnlig ganska ung präst som ska viga oss, känns väldigt bra. Festlokal som är en restaurang är bokad och priser är uppgjorda, menyförslag väntar vi på efter en diskussion om vad vi ungefär vill ha.
    Ringen köpte vi i mars i Dubai när min m2b var med mig på jobb. Jag ska lämna in den till en guldsmed innan vigseln och få den uppgraderad med några fler "bling-blingstenar"
    Klänningstyget finns MEN inte förrän idag hittade jag en sömmerska som ska göra det...känns toppen!!!! Jag tänkte ju köpa en nu i ren panik!
    Fotograf är bokad
    Hindersprövning beställd.
    Florsit bokad, är min kompis!

Ska göras:
    Boka frissa
    Inhandla diverse småsaker
    Skicka ut inbjudningarna nu i september
    Boka resa.....men vi vet inte riktigt vart...lutar åt kryssning eller Dubai. Jag reser mycket i jobbet....vill se ngt nytt eller åka till Dubai som jag ÄLSKAR!!!

Kan ni se ngt som vi glömt såhär direkt..... Behöver hjälp att titta så jag inte missar ngt viktigt!!!

Förresten, låter härligt med era resor!

• Bzzz

Det är en kvinnlig ganska ung präst som ska viga oss, känns väldigt bra. Festlokal som är en restaurang är bokad och priser är uppgjorda, menyförslag väntar vi på efter en diskussion om vad vi ungefär vill ha.
    Ringen köpte vi i mars i Dubai när min m2b var med mig på jobb. Jag ska lämna in den till en guldsmed innan vigseln och få den uppgraderad med några fler "bling-blingstenar"
    Klänningstyget finns MEN inte förrän idag hittade jag en sömmerska som ska göra det...känns toppen!!!! Jag tänkte ju köpa en nu i ren panik!
    Fotograf är bokad

Ska göras:
    Boka frissa
    Boka resa.....men vi vet inte riktigt vart...lutar åt kryssning eller Dubai. Jag reser mycket i jobbet....vill se ngt nytt eller åka till Dubai som jag ÄLSKAR!!!

Kan ni se ngt som vi glömt såhär direkt..... Behöver hjälp att titta så jag inte missar ngt viktigt!!!

• Bzzz

Fotograf är bokad

Ska göras:
    Boka frissa

• Bzzz

Oooooj då.......blev nog ngt fel där! hahaha

Svar på tråden Januari-Februari 2008