• lottis84

Maj 2008

Hej!
    Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
    Hur långt har ni kommit i er planering?

• Svar på tråden Maj 2008
  • Bella77

Oj, vad långt alla verkar kommit i planeringen...
    Jag jobbar bara känns det som, och hinner inget bröllopsaktigt just nu !
    Men till helgen skall vi sätta oss ner & planera! Har beställt provkort från både calligraphen & Spira design... Vi får se vilka det är som är finast på "riktigt".
    Vad skall ni andra ha för trycksaker?
    Vill helst ha ett "vårtema", med färgerna "vårgrönt, vitt & silver". Vad har ni andra för färgtema osv?
    Behöver inspiration till vårat pingstbröllop (gifter oss ju på pingstafton)...

Kram Bella

• majbrud2008

Kyrka och värdshuset där vi ska ha festen är klart. Fotograf och liveband (inkl solist) är bokat. Förra veckan köpte jag min klänning och för ett par dar sen hittade jag ett par perfekta skor. Jag har så smått börjat titta på trycksaker. Först hade jag tänkt köpa inbjudningskort, men nu är jag mer inne på att göra dem själv så de får samma layout som festprogram, placeringskort etc.

Det som är på gång är väl transport och bröllopsvit!

• Bella77

majbrud2008>>
    Ja, jag vill oxå ha samma tema/layout på inbjudan, vigselprogram, menykort, placeringskort & tackkort... Finast så ju !
    Spira kortdesign har kollektioner så att man kan få det som man vill.
    Vi har inte tid att göra egna...

Vad härligt att du är så förberedd redan... Jag har inte ens börjat kika på klänningar, men jag har lite favvisar bl.a en fodralklänning från KIK...
    Berätta mer om din klänning & skor! *nyfiken*

• majbrud2008

Bella77:

Jag tycker det blir alldeles för dyrt om man ska köpa alla trycksaker (bara inbjudningskorten går ju på ca 2000 kr) och inte lär placeringskort, fest- och vigselprogram vara mycker billigare. Så tycker det känns mer lönsamt att göra det själv. Det ska bli så kul också, kan knappt vänta tills jag får börja knepa och knåpa!

Min klänning är en Phil Collins 4910, bild finns här: www.philcollinsbridal.co.uk/archive_gallery.htm Det är klänningen längst ner till höger. Skorna är Cellini www.have2have.se/product.asp&sub=56&page=1

Är väldigt nöjd med såväl klänning som skor. Känns skönt att ha det klart!

• 0205

hej tjejer..

här pratas det planering.. själva har vi kommit så långt i planeringen att det inte går o planera så mkt mer för närvarande..

Vårat färgtema är i vart fall i brunt/svart/guld.. fast det är knappast någon inspiration till ett pingstbröllop kanske ;)

Vi gifter ju oss i slutet av Maj, men har inte valt färger efter årstid utan efter favoritfärger.

Ang, inbjudningskort etc. så tycker vi med det är för onödigt dyrt att köpa färdig tryckta. En vän till min sambo är artdirector (eller något sånt) o han ska hjälpa oss med utformning o tryck.

Ska ni skicka ut save-the-date kort också btw?

• Bella77

0205>>
    Nej, vi skickar inte ut några "save-the-date-kort". Skall ni?
    Vi har några utländska gäster, så vi skickar ut inbjudningarna 3 månader innan bröllopet(men de är redan förvarnade av min mor...hihi).

Skall bli kul att se era trycksaker - kommer nog att bli urläckra !

• Bella77

majbrud2008>>
    Jag förstår att du är nöjd !
    Har du beställt den på nätet eller köpt den i butik?

• majbrud2008

bella77:

Klänningen har jag köpt i butik så ändringssömnad och allt ingår i priset vilket är skönt! Den sitter redan jättebra men är lite för lång så det är väl framförallt på längden som den måste ändras.

0205:

Vi kommer inte skicka ut några save-the-date-kort. I princip alla vet redan om att vi ska gifta oss för vi är inte så bra på att hålla tyst =)

• JhS2008

Vi har:
    bokat kyrka, preliminärbokat lokal, fixad brudklänning och skor. T
    ärnor och marshalker är tillfrågade likosm toastmaster/toastmadame.
    Min tärna (blivande svägerska)ska sjunga i kyrkan (har en jättebra sångröst!!), vilket känns underbart, eftersom hon är en vän till mig (blir personligt). Fotograf är i princip klar.
    Funderar just nu på inbjudningskort och dukning.
    Finns något jag borde göra redan nu, har jag missat något tro?

• Visa080524

Hej hej!

Jag ska gifta mig 24 maj 2008. OJ, va många har kommit långt i sin plannering. Jag tyckte att jag var ute i god tid, dels bara för att det är så roligt :)

Vi har bokat kyrka, prelbokat lokal, färgtema blir något åt cremerosa,grått,vitt. Vi ska även ha lite sagotema tänkte vi. Håller på att samla in ideer. Jag har varit i många butiker och tittat på klänningar men inte hittat min favorit. Hittade den på nätet men märket finns inte i sverige så jag håller just nu på att kontakta sömmerskor om den. Prelbokat fotograf och cateringfirma. Jag har fått ja av en av 2 tärnor. Den 2:a bor i finland så jag ska fixa ett fint kort att skicka.

Vi har låtit våra föräldrar sprida ryktet men funderar på om man ska skicka ut ett mail också?

Min sambo tycker att jag är "tokig" som börjar plannera och boka så tidigt. Är det någon mer som lider av samma symtom? :D

Svar på tråden Maj 2008