Maj 2008
Hej!
Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
Hur långt har ni kommit i er planering?
Hej!
Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
Hur långt har ni kommit i er planering?
JhS208: Ja jag hade en sån baktanke när barnen fick mitt efternamn. Just nu är vi ju 3 mot 1. Fast och andra sidan så har gubben inget emot att byta efternamn heller.
Ja, då är ju saken klar
Jag har heller inget emot att byta efternamn, och egentligen inte min blivande heller (vi har varit inne på hans mammas flicknamn, så vi har inte fullt bestämt oss än, även om han tycker det är bekvämast att behålla hans nuvarande efternamn (som förövrigt inte är fult))
Huvudsaken är ju att man själv trivs med sitt nya/gamla efternamn eftersom man kommer att behålla det en bra tid..
För min del kommer det att kännas konstigt att vänja sig vid att presentera sig annorlunda och skriva en ny namnteckning, men samtidigt väldigt roligt (eftersom vilket efternamn vi än väljer kommer det inte vara mitt flicknamn)
Nääe, jag kan inte tänka mig att byta namn! Håller helt med Fiafluff.. det är ju som att ge upp en del av sig själv. Jag har ett ganska ovanligt efternamn och min blivande har ett väldigt vanligt. Näe, jag skulle bli alldeles olycklig av att byta. Han vill inte heller byta till mitt så det får väl bli en dubbelvariant.
Jag kommer att byta till hans namn. Håller med er om att det kommer kännas väldigt konstigt att byta namn, samtidigt som det kommer vara kul. Mina barn fick pappas efternamn när dom föddes och jag vill nu heta samma som dom...längtar :)
Vi kommer ha 2 stycken tärnor. Det är min lilla syster och min sambos stora syster. Ev. ska vi ha en bestman, men det är inte bestämt än.
Vi har valt att bjuda släkten (alla utom kusinbarnen, för att sätta en gräns i antalet) Den preliminära listan består av 72 namn förtillfället. Oftast är det bara min sida på min mamma sida som vi träffar och det skulle kännas konstigt om vi bara skulle bjuda dem. Därför har vi valt att bjuda alla, ett bra tillfälle att träffas tycker vi.
Vårt kuvert pris ligger på ca 500 kronor.
Vi har inte diskuterat efternamn än... är kluven hur jag vill göra... vi har sson namn båda två, men om jag väljer hans kommer mitt att "försvinna" bara mina föräldrar som kommer heta det medan han har en släkt som har hans sson namn. Men vad jag har förstått på honom så tycker han att vi ska ta hans efternamn... men blev lite nyfiken på om man ska kolla om det finns något släktnamn lägre bak eller något så vi kan byta båda två, hmmm får tas att fundera på.
Jag ska absolut byta till min blivandes namn!
Han har ett ovanligt namn som hans pappa "hittade på" när han var ung. Jag har inte direkt ett vanligt namn heller men har haft dubbelt efternamn hela livat och är otroligt trött på det.
Se annan tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2523930.html
Dessutom har våra barn samma namn som sin pappa så jag längtar efter att få samma
jag kommer att byta till min blivande mans namn. Jag har ett -sson namn, och det har jag inga problem att byta bort.
Vår lilla påtejpade namnlapp på ytterdörren håller på att ramla bort, så vi har tänkt att redan nu köpa en riktig namnskylt med hans namn, och tejpa på en lapp med mitt namn så länge. Ska bli roligt när det står vårt nya gemensamma namn på dörren!
Men visst kommer det bli konstigt att helt plötsligt heta något annat, att presentera sig, svara i telefon, skriva namnteckning och sånt...
...ja, det kanske är dags att börja träna på att skriva namnet