• lottis84

Maj 2008

Hej!
    Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
    Hur långt har ni kommit i er planering?

• Svar på tråden Maj 2008
  • Champis_Sanna

VI kommer ha en tärna och en marskalk. Det är min m2b:s bästa vänner men även jag har fått dem till goda vänner.

• JhS2008

Jag vet en kompis som också haft dubbelnamn hela livet, ex. (påhittat) Lisa Ek Karlsson
    Många gjorde då "misstaget" att endast kalla henne Lisa Karlsson vilket gjorde henne ledsen, men många menade då att man endast har ett efternamn (vilket i och för sig är sant, då det andra är ett mellannamn) så de menade att de inte gjorde fel.

Visa08 skrev 2007-09-21 08:29:23 följande:
    Jag ska absolut byta till min blivandes namn!Han har ett ovanligt namn som hans pappa "hittade på" när han var ung. Jag har inte direkt ett vanligt namn heller men har haft dubbelt efternamn hela livat och är otroligt trött på det.Se annan tråd:www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2523930.htmlDessutom har våra barn samma namn som sin pappa så jag längtar efter att få samma
  • JhS2008

Tänkte kolla med er; Vad anser ni vara viktigt och mindre viktigt att spendera mycket pengar på när ni planerar era bröllop?

• starchick

Det viktigaste...hm...att man lägger pengar på en klänning som man verkligen verkligen vill ha, likadant med smink och hår, man vill ju vara så vacker det bara går!(hm vad ytlig jag lät nu..)
    Sen är det viktigt att inte mat och dryck tar slut, så det är ju bra att lägga en slant på det, dock tycker jag inte det är viktigt att lägga massor av extra pengar för att få så kallad "fin" mat...Vi nöjer oss med mat som vi vet att alla gillar. Däremot tänker vi lägga mycket pengar och energi på att det verkligen blir en kanonfest och att alla har skitkul!

JhS2008 skrev 2007-09-21 18:03:50 följande:
    Tänkte kolla med er; Vad anser ni vara viktigt och mindre viktigt att spendera mycket pengar på när ni planerar era bröllop?
  • lottis84

Mycket svår fråga tycker jag... Vi har ingen jättestor budgett och tycker att vi har haft tur med priserna när vi har bokat t.ex. fotograf och hotellrum. Har varit ute i mycket god tid med bokningarna. Kläderna är något som vi känner att vi vill lägga pengar på, för det är vår dag och att man vill känna sig fin. Det som vi tycker att vi inte vill lägga mycket pengar på är drycken. Vi har valt att ha buffé och kommer att bjuda på en viss mängd dryck av olika slag och sedan får gästerna själva köpa resten. Kommer ha festen på en resturang.

• Bella30

Vi satsar mest pengar på vigselringen, det är ju den som skall hålla en evighet !

Sitter och kollar på bröllopsresor just nu... Maldiverna är våran favorit just nu! Skall boka SNART!
    Har ni andra bokat era bröllopsresor??

• lottis84

Idag har vi varit och tittat på vigselringar Så mycket det finns att välja mellan... Har hittat några man har fastnat för så nu gäller det att fundera på vilken man vill ha, den ska ju sitta på fingret resten av livet sen Längtar!

Bröllopsresan känns väldigt långt borta för tillfället. Har inte alls börjat kolla, nog mycket för att vi inte riktigt vet än hur vi vill göra än. Har funderat på Paris, men så vill vi samtidigt se lite av resten av europa också... Senast funderingen har varit att tågluffa till olika mål i europa med PAris som slut station och sen flyga hem... Vi får se vad det blir.

• Bella30

lottis84>>
    Skall ni åka på "honeymoon" direkt efter bröllopet?
    Vi har tänkt att åka på måndagen efter bröllopet (gifter oss på lördagen). *längtar*

• lottis84

Bella30: Vi kommer inte åka på bröllopsresan förrän på sommaren då vi har semester.

• Viran75

Jag är riktigt ny här, och vi ska gifta oss den 10 maj. Vi kommer ha ett enkelt bröllop, med inte fler än 15 gäster.
    Men jag har fortfarande problem med vad jag ska ha på mig..!

Svar på tråden Maj 2008