• lottis84

Maj 2008

Hej!
    Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
    Hur långt har ni kommit i er planering?

• Svar på tråden Maj 2008
  • lottis84

Vi har inte heller bestämt toastemaster än. Vi har våra funderingar men har inte frågat dem än, troligtvis kommer vi ha två. Tror inte vi kommer lägga så mycket på vår dem mer än hålla reda på tal och kanske hitta på något spex om de känner för det. Däremot kommer vi ha ett värdpar som komer få mer att hålla reda på. Så går funderingarna just nu i alla fall....

Peters Fridelina skrev 2007-09-27 22:18:16 följande:

Vi har inte bestämt oss helt för toastmaster än. Tänker att vi väntar tills vi säkert vet dennes uppgifter. Beroende på hur mycket toastmastern har att göra så är engagemanget olika viktigt. Ska de bara ta upp brudskålen och presentera talarna så krävs det ju inte någon direkt planering. Vi funderar på att vår ska ta emot anmälningarna till bröllopet, informera om önskelistan, ta emot talarnas anmälningar (om det blir några sådana ;)), planera i vilken ordning talarna ska framföra sig och eventuellt också ta ton under middagen. Alltså vill vi ha en riktigt engagerad person med planeringshuvud som gärna spexar lite och trivs lite lagom i centrum.
  • Bella30

Nu skall vi åka på "bröllopsmäsa" !
    Hoppas att vi hittar en del saker!
    Efter mässan skall vi på födelsedagskalas hos blivande svärföräldrarna...
    Ha en trevlig lördag alla maj-brudar!!!

• 24 maj 08

Vi har valt att ha 2 toastmastrar, (eller en är en madame...). Dels för att ma nbehöver någon att bolla ideer med samt att det kan bli väldigt hektiskt för toastmastern under middagen om man är själv. Vi har valt ett par och nu ska jag snart iväg på deras bröllop! Min sambo är bestman på deras bröllop så han får sig ett genrep som heter duga idag!

• JhS2008

Vi ska också ha toastmasters/madames. Vi kommer inte att bli så många, runt 40, men mina kompisar är påhittiga, så det blir nog många tal, spex osv (sen är det skålar och "allmän information" också). Min kusin jobbar som festfixare/planerare så jag hoppas på att hon kan tänka sig att ta det jobbet Vi ska eventuellt ha en till (så att hon inte får allt på sig om det blir för mycket, beror på henne).

• lottis84
    Bella30 skrev 2007-09-29 09:34:32 följande:
    Nu skall vi åka på "bröllopsmäsa"!Hoppas att vi hittar en del saker!Efter mässan skall vi på födelsedagskalas hos blivande svärföräldrarna...Ha en trevlig lördag alla maj-brudar!!!
    Vad avundsjuk jag blir... får vänta två veckor till innan det e bröllopsmässa på Tjolöholms slott!
  • Bella30

Men du har ju din bröllopsmässa att se framemot - min är redan över.... Men den var underbar !

lottis84 skrev 2007-09-29 16:46:48 följande:
    Vad avundsjuk jag blir... får vänta två veckor till innan det e bröllopsmässa på Tjolöholms slott!
  • 0205

Hej tjejer..

Igår friade min sambo ^^ Vi har bestämde datum för att gifta oss tillsammans i somras, han skulle fria "ordentligt" senare. Igår var dagen! Han hade ordnat barnvakt i smyg o när vi kom till restaurangen stod det blommor på bordet från honom med ett kort, det var underbart, god mat med.

Man borde komma iväg på date oftare, var så romatiskt!

• Bella30

Vad mysigt! Grattis!
    Har ni berättat för familj, släkt & vänner?
    Vi skall åka på "spa-weekend" på fredag! Håller med dig om att man måste komma i väg!

0205 skrev 2007-09-30 09:43:59 följande:
    Hej tjejer.. Igår friade min sambo ^^ Vi har bestämde datum för att gifta oss tillsammans i somras, han skulle fria "ordentligt" senare. Igår var dagen! Han hade ordnat barnvakt i smyg o när vi kom till restaurangen stod det blommor på bordet från honom med ett kort, det var underbart, god mat med. Man borde komma iväg på date oftare, var så romatiskt!
  • Offis

Nu har jag varit på bröllopsmässa i Linköping Fanns en hel del att titta på o både jag o sambon blev intervjuade, så nu hamnar vi i "kanal lokal"

Har ni haft en bra helg?

• JhS2008

Vi har haft en bra helg, synd att den går så fort bara..
    Många verkar vara på gång med inbjudningskorten, ni som är klara har ni några att visa upp (behöver inspiration)..

Har ni andra haft en bra helg?

Svar på tråden Maj 2008