• lottis84

Maj 2008

Hej!
    Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
    Hur långt har ni kommit i er planering?

• Svar på tråden Maj 2008
  • Bella30

lottis84>>
    OK, då har ni ngt mysigt att se fram emot ett tag efter bröllopet !
    Vad kul att kika på ringar, jag har varit hos tre olika guldsmeder, men vet ännu inte vad jag vill ha för vigselring.
    Det finns såååå mkt som är fint ju!

TREVLIG HELG PÅ ER "MAJ-BRUDAR" !

• Peters Fridelina

Jag ska självklart ta min m2b´s efternamn. Jag har två efternamn idag och har inte hetat "samma" som resten av familjen på många år. Ska bli skönt att "höra ihop" med någon.

Jag tycker att ringen och resan är det vi helst vill lägga pengar på. Mat och kläder är bara för dagen (även om det är Dagen med stort D). Men även om det är så att bröllopet är en stor sak så är det faktiskt så att det är mer än det. Jag ser fram emot äktenskapet! Resan är en otrolig upplevelse för oss två tillsammans, och ringen har man hela livet. Det viktigaste är folket och stämningen på festen. Man skulle kunna lägga ut 75 000:- på maten. Har man inte skojig stämning blir det en zeppelinare. Enorm vid första anblick med tom vid närmare titt. Det viktigaste är att tänka på de små finesserna. Inte de stora kostnaderna. Eller vad tror ni?

• 24 maj 08

Vi lägger nog ganska mycket pengar på det mesta, tycker allt är viktigt! Men om 2 likvärdiga saker kostar olika tar man självklart den billiga!
    Vi tänker åka till USA på bröllopsresa antagligen måndagen den 26:e. Men vi får se om pengarna räcker så långt... Bröllopsresan är väl den kostnad som vi får hålla nere om det börjar tryta i kassan.
    Vi har egendesignade förlovningsringar och tänker fortsätta så med vigselringen, man ska ju som det tidigare sagts ha den resten av livet! Ska beställa den nu i oktober tänkte jag, spännande!!

• 24 maj 08

JAg ska byta efternamn. För ca 2 veckor sedan fick jag en räkning med båda efternamnen på, gissa om jag blev chockad!
    Det blev en liten personlighetskris där...
    Hur gör man med pass på resan? kan man beställa ett nytt pass med det nya efternamnet innan man gift sig? Man vill ju gärna ha samma namn på biljetterna som i passet!

• lottis84

24 maj 08: Har också börjat fundera på det här med passen. Jag har ingen anning?

Är det någon som vet???

• JhS2008

Vi börjar också kika på bröllopsresor, men det är så svårt, vet inte alls vart vi vill åka

Jag har kikat runt lite på det där med pass och efternamn. Enklast är tydligen att boka i sitt "flicknamn" om man ska resa kort efter bröllopet har ägt rum eftersom det kan ta några dagar innan efternamnet blir registrerat.

• pandis2405

Vi kommer lägga mest pengar på att kunna bjuda alla vi vill på en trevlig middag och fest, dvs att inte snåla ner på antalet gäster, utan kunna ha hela släkten med.

För mig personligen skulle det kännas galet att lägga jättemycket pengar på klänning och blommor, när det bara är för en dag, så där blir det att snåla. Jag har lyckats hitta en fin klänning på nätet för 1400, och jag bara vägrar betala 2000 för en brudbukett, jag får väl köpa lite blommor och knyta ihop dem själv.

Bröllopsresan finns det inte så jättemycket pengar till, men vi har egentligen gjort vår bröllopsresa - åkte jorden runt nu i våras. Funderingarna går mot Italien i varje fall...

• pandis2405

Vi tänkte försöka åka direkt dagen efter bröllopet, och i så fall skippa bröllopsnatt på finhotell i Stockholm (så kan vi bo lite bättre på resan istället)

Bella30 skrev 2007-09-22 17:09:29 följande:
    lottis84>>Skall ni åka på "honeymoon" direkt efter bröllopet?Vi har tänkt att åka på måndagen efter bröllopet (gifter oss på lördagen). *längtar*
  • JhS2008

Idag är det 8 månader kvar!! Vad tiden går fort, samtidigt känns det som att man längtar ihjäl sig!!

Svar på tråden Maj 2008