Maj 2008
Hej!
Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
Hur långt har ni kommit i er planering?
Hej!
Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
Hur långt har ni kommit i er planering?
Ja ljunggrens i gamla stan är bra. Inte så farligt dyrt. Inte dyrare än panduro tror jag.
Nu har vi ÄNTLIGEN tagit tag i bröllops-planeringen !
* Beställt provkort från SPIRA kortdesign i "våra färger" vitt/vårgrönt/silver. De kommer via posten i morgon!
* Fått offert på bröllopsresa till Maldiverna.
Vi skall boka senast 1 november!
* Tagit kontakt med en manlig solist, och han skall skicka demos på låtarna vi vill att han skall sjunga under vigseln.
Vi har en annan sångare på gång oxå, men han är mer trubadur, så honom kanske vi sparar till senare under kvällen.
Har Ni funderat på musik på festen? Livemusik till bröllopsvalsen? Hur skall NI göra?
Hej! Gifter oss 31/5-08. kul att se att så många valt just maj.
Idag har jag bestämt mig för en klänning! Jag har lagt handpenning på den o den kommer om 3-4 månader!! Är sååå glad!!!
Hade bjudit upp mina föräldrar och min blivandes föräldrar till helgen för att prata bröllopsplanering!!! men så har de blivit sjuka i båda familjerna, så tradigt Så nu får vi skjuta upp det...
Vi kommer ha DJ på festen.
Hm jag har bjudit hit mitt toastmasterpar flera ggr, alltid är de upptagna....börjar undra om jag har valt rätt? Visst krävs det att dom har tid att sätta av för detta? Dom har 2 barn och jobbar båda 2...det är ju ändå vikitgt för mig att dom verkligen lägger ner tid på detta, det är ju vår stora dag...hur ska jag göra? Eller är jag bara dum? det kanske inte krävs så mycket för att vara toastmadame?
Vi har inte bestämt oss helt för toastmaster än. Tänker att vi väntar tills vi säkert vet dennes uppgifter. Beroende på hur mycket toastmastern har att göra så är engagemanget olika viktigt. Ska de bara ta upp brudskålen och presentera talarna så krävs det ju inte någon direkt planering. Vi funderar på att vår ska ta emot anmälningarna till bröllopet, informera om önskelistan, ta emot talarnas anmälningar (om det blir några sådana ;)), planera i vilken ordning talarna ska framföra sig och eventuellt också ta ton under middagen. Alltså vill vi ha en riktigt engagerad person med planeringshuvud som gärna spexar lite och trivs lite lagom i centrum.
Åhhh, vad kul!
Det är den delen jag är mest nervös över; hinna gå ner i vikt & hitta en klänning som jag älskar!
Vi skall ha ett litet bröllop, med ca 40 gäster. Är det brukligt med toastmaster då? Eller är det bara större sällskap som har det?
Mm, det är så kul och även så skönt att ha den saken ur världen. Har varit i flertalet bröllopsaffärer och trott att jag har bestämt mig men alltid ändrat mig när jag kommer hem o tittar på bilderna, men nu har jag inte gjort det! Nu känns det så rätt!!
Hoppas att du hittar din drömklänning!