Maj 2008
Hej!
Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
Hur långt har ni kommit i er planering?
Hej!
Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
Hur långt har ni kommit i er planering?
Jag har hittat en förklaring som jag tycker stämmer in, så som jag tycker det ska vara. Kan jag skriva så på hemsidan eller känns det för fingervisande.... (hoppas ni förstår vad jag menar...)
Kavaj innebär i samtida etikett att män bär en kostym som inte behöver vara mörk.Byxorna kan vara udda om sammanhanget är mer informellt, men skjorta och slips hör alltid till.
Damer bär klänning, kjol eller dress som är elegantare än vanlig vardagsklädsel.
Tycker absolut du kan skriva så på hemsidan. Är man inte van att gå på bröllop kan det vara en hjälp, många av mina vänner har känt sig osäkra vad det gäller klädval så jag ska också ha en kort information på vår hemsida. Kör på det!
Jag har också funderat lite på det här med klädkod. (När jag skriver "jag" så menar jag det. Min m2b har inte riktigt börjat bekymra sig om texterna än. ;)) En klädkod jag tycker är mysig är: "Det finaste ni vet!" Det tror jag vi kommer att ha. Jag har en dröm om att alla ska känna sig speciella och fina på vår dag. Men kanske någon har en långklänning som hon trivs super i, medan en annan utifrån sina förutsättningar har en knälång kjol och en blus. Jag vill alla ska klä upp sig till tänderna utifrån sitt eget tycke utan att känna sig utklädda. De ska vara uppklädda! Om alla känner sig fantastiska och trivs i sina kläder så tror jag stämningen når nya höjder!
Tjejer.....kommer ni skriva ut alla trycksaker själva eller låta ett tryckeri göra det?
Blir ju billigare att göra själv men tusan vilket jobb va? 70 gäster och ett festprogram på kanske 20 sidor eller nåt...
Vi låter SPIRA trycka alla trycksaker... skönt!
Hittade förresten en "ny" sida... Vi som gillar bröllopsmässor !
www.brollopsmassan.se/bm/home.htm
Vi kommer att göra alla trycksaker själva, jag (vi) älskar att pyssla! (beror såklart på hur många man ska bjuda och hur mycket tid man har). Vi ska inte bjuda så många och vi har tid att pyssla på kvällarna (inga småttingar, men de kommer snart förhoppningsvis)
Förresten.. småttingar ja.. Hur många av er har barn? Om ni inte har barn när hade ni tänkt starta, snart eller ska ni vänta ett par år? Vi ska starta direkt efter bröllopet (kanske rent av på bröllopsnatten)
Vi har velat skaffa barn länge men inte lyckats...ska börja en utredning 24 oktober! Nervöst!!
Sen om det blir innan eller efter återstår att se, men klart jag kommer bli gravid nu när jag köpt klänningen va! Skulle inte bli förvånad iaf!
Hihi, jo.. det skulle vara lite typiskt, men du kanske kan sy om klänningen eller måste du köpa en helt ny? Vilket fall som är bebis så mycket större än ett bröllop (även om det för mig just nu känns jättestort med ett bröllop).
Vi letar hus också, så vem vet, vi kanske flyttar innan både bröllop och barn. Händer mycket just nu, kanske var lite häftigt att ta i med att vi ska starta bebistillverkningen så snart, mycket kan ju hända som skjuter upp det..
Ja det kanske går att sy om den isf, har inte kollat på det ännu! Får väl se hur långt gången man är när bröllopet stundar isf!
Vi har också köpt hus!!!! Eller ska, vi väntar bara på besked från banken, ska få det idag sen är det inflytt 1 januari!
Då har vi mycket båda två haha.... flytt och bröllop är ju MYCKET så barn på det kan ju bli tufft.... men man får vänta och se!