• lottis84

Maj 2008

Hej!
    Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
    Hur långt har ni kommit i er planering?

• Svar på tråden Maj 2008
  • Bella30

Jag väntar på att jag skall få prov på inbjidningarna i våra färger vitt/lime/silver från "Spira".
    Kommer nog med posten i morgon - så jag skall skynda mig hem efter jobbet, hihi!

JhS2008 skrev 2007-09-30 17:45:57 följande:
    Vi har haft en bra helg, synd att den går så fort bara..Många verkar vara på gång med inbjudningskorten, ni som är klara har ni några att visa upp (behöver inspiration).. Har ni andra haft en bra helg?
  • lottis84

Min helg har varit bara bra, fast våra föräldrar inte kunde komma upp, så vi fick hitta på annat. I lördags var vi och tittade var vi eventuellt kan fotografera oss och idag åkte vi till kyrkan och tittade hur den såg ut innut i. Helt underbart! Längtar ännu mer nu

Våra inbjudningkort och placeringskort är klara, finns i mitt galleri. Dock fattas det en sak på inbjudningskortet... vi har lagt till en stämpel bestående av två ringar i hjärtat... ska se om jag kan lägga in det kortet i veckan.

Håller med att helgen går alldeles för snabbt... imorgon börjar en ny jobb vecka...

• Offis

Våra inbjudningskort är nästan klara, ska bara knyta ett rosa organzaband runt kortens vänstra långsida så att vi får med alla delar av färgtemat

Har tagit lite kort o lagt i galleriet. Tog dem dock med min mobilkamera, eftersom vi inte har någon riktig digitalkamera för tillfället, så bilderna är lite gulaktiga...

Föresten...nu vet vi var vi ska spendera bröllopsnatten! På Elite Grand Hotel i Norrköping. Kolla in sviten!! www.elite.se/sv/node/76

• Samos07

Offis: Nääääe, vad roligt att ni ska bo i sviten på Elite i Norrköping!!! Där bodde jag och min sambo då vi var uppe i vintras för att klappa vargar =) Men jäklar vad det luktade rök då vi var där! Hoppas verkligen att ni slipper det! Men sviten är suuperfin! Är säker på att ni kommer vara nöjda!

• lottis84

Nu har jag lagt in en ny bild på våra inbjudningskort. Tyvärr blev färgen lite konstig...

• lottis84

Vi ska ha klädsel kavaj, men är osäker om alla gästerna har koll på vad det innebär. Funderar på att ge en liten förklaring på vår bröllopssida vad det innebär, men inte hur jag ska formulera mig... e det någon som kan hjälpa mig???

• majbrud2008

Jag vet att jag sett en förklaring till olika klädkoder i flera olika bröllopstidningar, du kan kanske titta där?

Vi kommer ha kostym... känns inte som om det kan misstolkas så mycket.

lottis84 skrev 2007-10-01 20:50:51 följande:
    Vi ska ha klädsel kavaj, men är osäker om alla gästerna har koll på vad det innebär. Funderar på att ge en liten förklaring på vår bröllopssida vad det innebär, men inte hur jag ska formulera mig... e det någon som kan hjälpa mig???
  • starchick

Kavaj: När det står kavaj innebär det att männen ska vara iförda en mörk kostym, enfärgad ljus skjorta och svarta skor. Kvinnorna ska inte vara alltför uppklädda, men ändå vackert. Klädkoden kavaj är vanligast.

lottis84 skrev 2007-10-01 20:50:51 följande:
  • JhS2008

Har också för mig att "kavaj" det är vanligast.
    så här står det på BT´s information:

Kavaj / Kostym
    Man: Mörk kostym, men ljus kostym går bra under sommaren. Kvinna: Valfri elegant klädsel, tex: dräkt eller kort klänning. Ibland även elegantare långbyxor.

starchick skrev 2007-10-02 07:36:14 följande:
    Kavaj: När det står kavaj innebär det att männen ska vara iförda en mörk kostym, enfärgad ljus skjorta och svarta skor. Kvinnorna ska inte vara alltför uppklädda, men ändå vackert. Klädkoden kavaj är vanligast.
  • Samos07

Hej allihop!
    Idag hittade jag min klänning!!! *weeeeeee* Känns sååååå roligt! Trodde inte att det var möjligt att längta mer till bröllopet, men nu gör jag det. Så nu är handpenningen lagd och nästa vecka hämtar jag den

Svar på tråden Maj 2008