Maj 2008
Hej!
Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
Hur långt har ni kommit i er planering?
Hej!
Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
Hur långt har ni kommit i er planering?
Åh, vad roligt, hoppas att allt går bra med banken.
Jo, det är helt klart mycket med hus och bröllop, och med hus tillkommer ju oftast renoveringar eller i varje fall mindre justeringar (så det blir mer personligt). Vi letar för fullt, så det kan bli så att barntillverkningen skjuts upp lite, för som sagt det kan bli MYCKET
Vi tänker börja jobba på att försöka skaffa barn direkt efter bröllopet. Jag ska snart sluta med mina p-piller.
Har dock inga husplaner än, det får nog bli efter bebistillverkandet. Måste skaffa bil innan hus och det har vi inte råd med förrän bröllopet är över. Jag vägrar bo i hus utan bil, men nu bor vi i Stockholms innerstad, och då är det snarare jättejobbigt att ha en bil att försöka parkera. Hmm, hönan och ägget...
Vi har två barn men har tänkt försöka oss på nummer tre direkt efter bröllopet :)
Idag ringde dom från kyrkan som vi har bokat. Tydligen har dom bokat in oss för vigsel utan att tänka på eller informera om att kyrkan ska renoveras invändigt mellan januari-maj. Den ska vara färdig sista april men dom kan inte alls garantera att det inte drar ut på tiden....hmm...fy va ledsen och besviken jag blev :(
Så nu får vi nog boka en alternativ kyrka och sen avboka den ena när vi ser hur arbetet i "vår" kyrka fortskrider. Tråkigt för vi vill verkligen ha den kyrkan...och ändra datum känns inte som nåt alternativ.
Inga barn här och vi kommer nog att vänta ett tag till, iaf tills jag är klar med min utbildning i jan-09 och har skaffat nåt jobb...
Sambon jobbar just nu, men vill börja på ny bana och plugga till läkare. Han läser därför upp betyg nu, samtidigt som han jobbar, för att söka in nu till våren. Därför känns det bra om iaf jag är klar och har jobb innan vi börjar skaffa barn Men jag börjar mer o mer längta...
Annars hade vi ikväll tänkt att börja skriva lite roliga presentationer om våra gäster som vi ska ha i festprogrammet. Kan ju vara kul för folk att läsa lite om varann
Vi har inga barn ännu... Men har öxå tänkt att börja försöka på bröllopsnatten. Har räknat ut att jag faktiskt kan ha äl då.. hihi...
Vi vill båda ha barn så snart det bara går, men nu väntar vi tills efter bröllopet.
Har man väntat i 30 år så kan man vänta några månader till, eller hur .
Vi får ha en uppföljning på FL, sedan, efter bröllopen då !
Tack, då ska jag lägga in det på min hemsida.
Vi köpte bil, stort sekelskifteshus som vi (och en massa hantverkare) totalrenoverade, utbildade oss & fick båda jobb.
Nu så fattas "bara" bröllop & bebis !
Känns sååå långt tills maj i dag bara...
Vi fick förresten prov-korten från SPIRA i dag. WOW! Alla var fina - så det kommer att bli svårt att välja. Men det blir därifrån iaf!
Vi har inga barn, men har planerat att börja på bröllopsnatten, så får vi se när det bli, men vi längtar!
Jag har pluggat innan och jobbar sedan januar och min sambo jobbar så det känns bra att börja efter bröllopet. Jag har redan slutat med mina mini-piller, så nu e det kondom som gäller, funkar faktiskt riktigt bra. Jag e glad att jag slutade med mina piller, känner mig som kvinna igen!
Hus däremot får vänta lite, helst bebis först. Men vi har en trea i ett område som vi trivs riktigt bra i, så vi har ingen bråttska.
Kanske min sambos jobb kan trycka det till oss (har inte kollat det än) men går inte det så kommer vår skrivare få spotta ut alla papperna.
Jag slutade med mina p-piller för fem månader sedan.
Jag är oxå nöjd med att ha slutat med dem!