Maj 2008
Hej!
Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
Hur långt har ni kommit i er planering?
Hej!
Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
Hur långt har ni kommit i er planering?
vi kommer inte ha några tärnor eller marskalker
En kompis till min sambo jobbar som fotograf och han kommer att vara med oss hela dagen och det bästa är att han gör det gratis, som en bröllopspresent till oss =)
Jag kommer att ha 2 tärnor, det är min storasyster och min lillasyster, sem kommer det vara 1 marskalk som är min m2b barndomsvän =)
Vi ska ha 1 tärna (min barndomsvän) och så ska våra söner vara näbbar.
Vi ska ha en tärna, min bästa vän. En marshalk/bestman som blir en av min sambos vänner han har inte bestämt vem än. Sen ska våran son vara ringbärare är det tänkt ^^
Vi ska ha 2 näbbar, våra flickor. Jag kommer att ha 2 tärnor-min lillebrors sambo och min svågers sambo. Min blivande kommer ha 2 marsalkar-sin bror och min lillebror.
Vi håller just nu på att plannera tärnornas klänningar
Hej på er!
Länge sedan jag skrev i tråden, men nu har jag läst i kapp !
Vi skall inte ha tärnor eller bestman, men kanske en brudnäbb.
Kyrkan är så liten, att det inte finns plats för mer än brudpar, präst & en person till framme i kyrkan.
Vi är en liten släkt, så vi blir ca 40 st på bröllopet.
Hur många gäster har ni tänkt?
Jag sitter och tittar på alla offerter på bröllopsmiddag/fest.
Vilka skillnader i pris. Från 600 kr - 1000 kr/person.
I morgon kväll skall vi träffa våra föräldrar & gå igenom bröllopsbudgeten. Kul!
Hej, vi har 74 pers på den preliminära listan. Känns som att det är antingen eller, endast de närmaste eller hela tjocka släkten, och både jag och min kille vill ha släkten med, det är så sällan det dras ihop till storkalas.
Ca 1000-1100 per kuvert kommer det gå loss på. Spara och samla blir det till att göra.
Via har pendlat mellan115 och 74 personer på gästlistan,men just nu står det på 101 personer. Lokalen vi ska vara i tar 150 personer, men så många hoppas jag att vi INTE blir...
Svårt att dra en gräns tycker vi
Ja, det där med att dra gräns är jättesvårt... Skall kusinen man inte träffat på 20 år få komma istället för kompisen man inte träffat på 2 år till exempel? Försöker tänka på vilka VI vill ha där, fast fick jag välja så vill jag ju ha alla, men med över 20 kusiner och deras barn, respektive och mostrar och fastrar så blir det ju ekonomiskt ohållbart.
Vi skall gifta oss den 31 maj -08, vi har kommit en bit, har bokat lokal, vet hur våran cermoni skall se ut, har hittat min klänning och lite små andra grejer...