• Saga med Nova

Någon som gifter sig aug 2008?

Ja någon?
    Kanske kan prata om allt, hjälpas åt? Tipsa osv

• Svar på tråden Någon som gifter sig aug 2008?
  • B & S

16 aug:

hur många ska ni bjuda då? vi ska bara ha 16 gäster...:/ men inte blir det billigare för dä! resan, ringar o sådant kostar ju förbajat samma som om vi haft 10000 gäster!!!!!!!!

vad ska ni ha för smak föresten? ja vill ha en tjock underbar chokladig brownie botten med hallon eller nån sån mousse ovanpå o sen ett lager sugerpaste med en del glasyr snirkliga mönster på....jo nämnde ja att ja vill ha sugerpasten limegrön också?! DET va inte lätt o hitta men ja fann den.

• B & S

lillfoppa:
    ja e i GBG ialf.....vart e ni andra? nån annan GBGare? e ifs inte född här men jaja bott här över 10år nu....hmmm kan ialf inte alla gator o ställen! hmmph!

• Hannahpanna

16 aug:
    Inte gjort nån budget än, vågar inte...! Nä, men vi ska ta en kuvertavg istället för att önska oss presenter. Vill gärna kunna bjuda så många kompisar som möjligt. Min m2b har väldigt stor släkt... Vi ska försöka göra festen mer "umgås-vänlig", ska inte ha traditionell middagssittning...

B&S:
    OJ, vad mkt du gjort! Nu blir jag stressad! Hur länge har ni planerat?

• B & S

Hannahpanna:

ja började 1,5år sen vi för vi satte ett datum som passade ihop med att han skulle gå klart sin univ utbildning först och kunna hinna jobba 1år innan o sprar ihop pengar....ja har försökt spara själv självklart eller köpt lite då o då. Ja e bara så himmla petig att ja vill ha annorlunda och lyxigt men till ett billigare pris också så det har tagit ett bra tag att komma fram till alla grejers utseende...tex ska ha riktig korsett med brudkjol istl för klännig för det ser bättre ut på min kroppsform, ska ha lite udda färgval också på dukningen mm. Sen tar det en jadrans tid att hitta passande lokal som inte kräver att man ska vara minst 40-60per för att hyra och att den passar oss som personer. Mycket pet o let men praktiskt.

• lillfoppa

B&S
    Jag bor i stockholm... Hur länge hade ni planerat erat bröllop? Mina vänner tycker att jag e ute i god tid med ett år innan... Nu e mycket klart till den stora dagen 080808 men jag tycker det känns bra med lång framförhållning.

• B & S

lillfoppa:

1,5år plus den tid som är kvar nu till 080808. Se inlägget ovan detta och det som du skrev.

• 16 aug

B&S. nää inte från GBG, men lite utanför..

Igår var vi & kollade hos en fotograf.. Han tar 5000 för ett "vanligt" album, då får vi ju välja vart, svartvitt, blandat, osv.. Vad vi vill.. Inte så dyrt egentligen.

Imorgon ska vi prata om catering med våra föräldrar
    Idag ska jag kolla på tapeter om jag hittar något som passar till våra inbjudningar...

• B & S

16aug
    tänkte på tårtan du sa att du ev får göra själv? vilken smak?
    hehehe

• 16 aug

B & S: hmm något med choklad iallafall Kanske med hallonmousse till...
    Jobbigt att göra den själv bara.. Som du ser jag nu

• Tavi

hej vad spännande att vara här jag skall gifta mid den 8 augusti!
    jag e ny men passar på

• NYC brud i Gbg 2008 08 02

B & S - jag ar en Gbg brud... som gifter mig 2/8 2008 ute pa Tjorn... fast jag bor pa Manhattan :) Var och nar gifter ni er?

• 16 aug

hej alla "nya"

Jaha, idag ska vi träffa våra föräldrar för att prata om bröllopet.. Spännande! Nästa vecka ska jag börja leta efter rätt papper.. Ska leta tapeter i brunt med rosa mönster.. hmm finns det ens??

• B & S

16 aug:
    finns säkert så mycket som brunt och rosa vart trend detta året på ALLT men spec på bröllop så borde det ju finnas även på tapet tycker man. Man behöver inte gå till dyraste butiken ens för att hitta det man ska ha har ja märkt, så länge dem har kataloger hemma så man kan beställa hem.
    Gick till en sån butik och de sa tom att om ja säger till när jag vill ha den så beställer de hem ihop med deras andra tapeter de ska ha hem just då och jag slipper betala portot! ;)
    Själv ska jag ha en tapet i Toile mönster.

NYC:
    vi ska vara i centrala GBG det är allt jag kommit fram till nu, festlokalen är bokad men vigselloklaen har jag förtfarde problem med, den som jag trodde var enklast! bytter ägare snat så man vet inte om man får hyra längre! grrrrrrrrrrr jobbigt. Ska gifta oss 080808.

Svar på tråden Någon som gifter sig aug 2008?