• Louise14

1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)

Så tjejer, då får vi se vilka som hittar hit nu när de har stängt våran gamla!!

• Svar på tråden 1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)
  • danis

Jag har precis blivit lite hippad av min M2b:s släkt dvs hans moster, faster, kusiner och kusiners flickvänner. Jättekul! Stod precis och funderade vad jag skulle göra för mat när jag hör något utanför huset och tittar ut och där är de, med champagne m.m. Sen åkte vi iväg för de hade bokat bord på en restaurang. De hade en present med och det var en massa lufthål i paketet och när jag försiktigt öppnade lådan såg jag lite hö först och sen såg jag... en liten my little ponny i brudkläder. Saken är det att jag hatar hästar, det är det värsta djuret jag vet och jag var livrädd att de skulle hippa mig idag, för det var marknad här hemma och då brukar de alltid ha ponny-ridning och det var min fasa. Hans släkt är hur kul som helst och jag har haft det så kul att det gör ont i kinderna av allt skratt.

• FruÖlandstok

danis
    angående gästfrågan så har vi blandat hej vilt mellan sånna som vi tror kan ha roligt.. vi vill skapa lite gemensamhet innan festen på kvällen där folk pratar med lite nytt folk för vi har väldigt stora kompisgäng med folk som inte träffats på länge så vi vill sprida ut dom lite.. :)

jag blev hippad igår efter min tenta!!!!!!!!!!!! hihi, kom hem trött å hungrig med världens mensvärk så kommer en kompis å kör iväg med mig hem till mina hemtrakter där massa mer än vad jag trodde dykt upp för min hippa.. vi var bara 6 men det var tre mer än jag förväntat mig ;) så vi bowlade, åt på min favoritrestaurang å så fick jag göra lite roliga (mindre pinsamma) uppdrag i min jättefina slöja å diadem med röda fjärilar på.. funderar faktiskt på å ha det diademet på mig på festen på bröllopet ;)

• Fluffbullarna

bride2be: Låter som om ni kommer att ha det jättefint, kristallkronor och allt!
    Danis: vi kommer att sätta alla tillsammans med minst en person de känner sen förut, men målet är att alla ska träffa några nya de kan tänkas trivas med också.
    Vilka roliga hippor ni verkar ha fått! Ska bli spännande att se vad som händer...

Nu har vi handlat all mat som vi ska frysa in. Bla har vi köpt nära 3 liter mellangrädde som ska vara i pajerna, och 8 liter vispgrädde som vi ska göra pannacotta med och ha i tårtorna. Allt som allt kostade det 1600, då får vi köpa sallad och sånt dagen innan, men det mesta är köpt.

• Rosenlarv

danis
    vi låter människor sitta med åtminstone en person de känner så de känner sig trygga, men också vid någon ny bekantskap som vi tror de kommer passa med. Medelåldern på vårt bröllop är cirka 22 år, de enda som kommer vara medelålders är våra föräldrar och två ur min blivandes släkt, samt en av min mammas kompisar. av förklarliga själ har vi därför att släkten och kompisen tillsammans.

Ölandstok
    Kul med hippan! Vad gjorde ni för någonting?

• Rosenlarv

Jag har provat att göra mina placeringskortshållare idag förresten, samt startat lite på "orginalen" av dem i smyg

Vill gärna ha er åsikt. rosenlarv.bilddagboken.se/
    19 augusti, två sista bilderna.

Det är alltså mintgodisar inslagna i cellofan med chockrosa och guldsnöre runt.

Till orginalplaceringshållarna ska jag dock ha mindre mintgodisar. de där från haribo ni vet (?).

Hursomhelst. Vad tycker ni?

• FruÖlandstok

woho.. nu är tentan över.. (å även hippan då) så man kan slappna av helt.. i en heeeeeeel vecka.. hihi så nu blir det planera bröllopet för hela slanten.. alla trycksaker, soundtrack, musik å allt sånt måste fixas nu..

en fråga bara.. är det nån som ska ha ballonger på bröllopet? min sambo hävdar bestämt att man måste ha ballonger... vilket förvånade mig, så jag har sagt att HAN jättegärna får köpa ballonger om han vill ha det ;)

• Fröken smultron

Hejhej!

Kul att flera stycken har blivit hippade i helgen! Själv blev jag hippad förra helgen och hade jätteroligt!!! Så kul när alla kompisar träffar och har planerat och fixat i förväg!

Ölandstok,
    Vi var lite inne på att ha heliumballonger som skulle släppas upp när vi kom till festlokalen. Men sedan glömde vi bort det, så det blir nog inte så.

• FruÖlandstok

Fröken smultron
    vi har också klurat på helium.. kollade upp på en järnhandel i närheten av festen men iii vad dyrt det var.. så nu velar vi på teknikmagasinets helium.. men om vi velar lite till så finns det nog ingen mer hemma sen ;)

• Fluffbullarna

Rosenlarv: Det blir ju jättefint! Perfekt att man kan ta lite mint efter maten och fräsha upp sig i munnen :) Kul att se bilder dig och m2b också!

Vi ska inte ha några ballonger, däremot ska vi ha en såpbubblemaskin :)

Svar på tråden 1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)