1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)
Så tjejer, då får vi se vilka som hittar hit nu när de har stängt våran gamla!!
Så tjejer, då får vi se vilka som hittar hit nu när de har stängt våran gamla!!
vi ska:
kontakta vigselförrättare
hämta våra försenade ringar
köpa klart saker till dukningen
fixa klart trycksaker, soundtrack osv
skriva ut bordsplaceringen
gå igenom allt med toastis å serveringspersonalen
köpa klart å förbereda förrätt å efterätt
köpa klart dricka
ahh å sen tror jag det är en massa mer.. ;)
vi kommer inte att dekorerar vår festlokal något extra, har ni dessutom en fin lokal Louise14 så hade jag låtit det vara, risken är ju att man överdekorerar istället :)
å så det jag suttit med hela dan å kräver mer.. musiken! både till baren å till dansgolvet.. jisses..
HM.. jag har ett litet problem med musiken. Min blivande verkar inte vilja att det ska bli så mycket dans, han verkar vara rädd att jag och mina vänner ska skämma ut oss och hoppa runt som galningar som vi brukar. Dessutom verkar han inte vilja stanna på festen länge alls och tycker inte att folk ska bli berusade på grund av att hans syster är där med en två månaders bebis typ. Det känns jättetråkigt, jag tror att vår fest kommer att bli lite misslyckad för att vi har så olika idéer om vad "kul" är. Jaja, det är väl inte hela världen egentligen, gift blir man ju, men ändå...
Vi kommer bara ha vin till maten (mer än så har vi inte budget till), min brudtärna föreslog då att vi kunde smsa till folk och säga att de skulle ta med sig lite extra själva om de ville dricka mer alkohol. En bra idé tyckte jag, det är som sagt en väldigt låg medelålder på vårt bröllop, typ 22, så bryter vi några etikettregler är det helt okej.. min blivande tyckte däremot att vi skulle be våra gäster att gå till en pub om de ville fortsätta dricka efter middagen! Han verkar vara rädd att folk ska bli väldigt berusade och att jag och mina vänner som sagt, ska dricka för mycket och spela för hög musik och dansa. Jag blir lite ledsen av det här och tycker att han borde ha större tilltro till både mig och mina vänninor, naturligtvis vet man att det inte är lämpligt beteende för ett bröllop. Men kanske lämpligare än att be gästerna att lämna festen och gå till en pub??
Oh well. Vill skriva av mig lite
Rosenlarv
vill du att jag ska hjärntvätta din karl? hihi vi går inför att min sambo å hans polare å vi ska studsa som tokar på dansgolvet.. vi FULDANSAR alltid å det är vi kände för.. ;)
varför vill han inte att ni ska gå hoppa runt som galningar? gör det nått?
va synd att han inte verkar vara så jättepepp på festen.. det är den som vi verkligen ser fram emot.. vi har en 1,5åring med men det väljer man ju själv hur länge man vill stanna bland berusade människor när man har småbarn, alla andra ska ju inte anpassa sig efter det. även om det är syskon..
Rosenlarv,
Är helt på din sida och det är som tur är min m2b också. Vi tycker båda att det är viktigt att festen blir rolig och att det blir MYCKET dans. Vi älskar båda att dansa (hellre än bra ) och det tänker vi såklart göra även denna kväll.
Skulle vilja ge dig något bra råd, men jag kan nog bara tycka att du ska stå på dig. Inte tror jag att folk kommer att dricka sig alldeles för berusade heller, inte ens om de får ta med egen alkohol. Det är ju bröllop!
Ölandstok
Jag vet, det känns ju hemskt att säga då det gäller hans syster, men jag tycker att det är helt fel att han vill att vi ska anpassa det hela efter ett enda barn.
Jag älskar att fuldansa också, det är det jag och mina vänner alltid gör. Min man brukade också göra det, men verkar på senare tid mer tycka om att sitta ner och dricka öl och prata bara.. han är lite äldre än mig, så kanske har han växt ifrån det, vad vet jag, JAG vill ju fortfarande göra det, men jag tror han skulle skämmas om jag gjorde det på festen. Jag vet inte varför egentligen, de enda som är där från hans släkt är hans familj och hans morbror och hans fru, det är väl inte så himla farligt?
Blä, nu fick jag värsta ångesten för festen, det känns som att den kommer bli skittråkig...
Fröken smultron
Skönt att höra att fler är på min sida Skulle gärna vilja skriva att jag kommer stå på mig, men tyvärr är jag nog lite mesig för det :-/
Rosenlarv
min karl är 28 år så det går nog inte skylla på åldern.. ;) men usch vet inte vad jag ska säga att du ska göra.. förstår att du är rädd för å ha tråkigt.. fast jag har en studiekamrat till mig som hade bröllop.. dom hade ingen dans alls å alla hade skitskoj.. dom sa att det var den roligaste festen på väldigt väldigt länge..
hur många kommer på festen? är det mkt blandat eller mest släkt?
Ölandstok
jo, det är sant såklart, det behöver ju inte vara mycket dans för att det ska vara kul... Men det är typ ingen släkt, totalt är det typ 6 stycken som är medelålders och 44 som är i 20årsåldern ;-/. Jag tror att de flesta skulle vilja dricka alkohol i relativt stora mängder därför.. inte en suparfest av något slags såklart, men det tror jag att alla har vett nog att förstå.. Jag vet inte varför min blivande make är så mån om att det är 6 stycken på festen som ska trivas och resten av gästerna ska ha det stelt och tråkigt.