• Louise14

1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)

Så tjejer, då får vi se vilka som hittar hit nu när de har stängt våran gamla!!

• Svar på tråden 1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)
  • Louise14

Det var faktiskt inte så svårt att posera inför sina vänner som jag trodde att det skulle vara, men så var det ju inte så mycket posering ändå, inte a la Top modell i alla fall. Antar att det beror en del på fotografen också, om man känner sig bekväm och så, men han var verkligen super!

har sett utkasten av bilderna ( innan viss finslipning) och det blir flera stycken olika som är bra! Sååå nöjd!

paniken börjar närma sig för mig också, så jag just har skrivit en lista på allting som måste ordnas innan den stora dagen. Dock har jag lyckats sätta datum på rätt mycket ( hämta ut kläder till M2B 30/8) så då känns det även bättre. Har också delat upp det på de två veckorna som är kvar!!!!!

Har tagit ledigt från jobbet 2 dgr innan bröllopet, så har tid för strul då!!!

Jobbar ni andra tills dagen innan?

• danis

Louise14
    Jag har tagit ledigt hela veckan innan, känns skönt. Jag kan nog behöva det.

• Fluffbullarna

Danis: Jag skulle aldrig orka göra om dom för en sån sak. Känner du att det är väldigt viktigt så kanske du kan lägga i ett löst blad med ett tillägg om det? Det gör de ju ofta i böcker.

Louise14: Vi är båda lediga de två sista veckorna, vi lagar ju all mat själva bla så den tiden behövs verkligen. Nu håller jag på och bakar chevre- och smördegssnurror som ska serveras till fördrinken. 3 plåtar klara- två kvar. Pust!

• Louise14

Danis: Själv har jag det rätt lugnt på jobbet så jag kan pyssla med sådana saker här.... Annars hade jag fått det stressigt om jag skulle göra allt kvällstid.

SKall faktiskt gå igenom mycket med min M2B ikväll, typ ta ett möte. hihi

• FruÖlandstok

Jag har precis haft min tenta så egentligen skulle jag gått till arbetsförmedlingen idag å anmält mig som arbetslös.. men jag ska plugga igen 5 veckor from nästa vecka då så jag tror jag skippar det så jag jobbar med att få klart alla småsaker.. dom stora sakerna är ju klara.. hehe eller trodde jag då.. vi får se om det blir några ringar.. stackarn på guldsmedsbutiken lät nästan knäckt när hon ringde.. inte hennes fel direkt..

har lyckats fixa två "minisvensexor" för min karl idag också.. det blir väl samma sak som en större?? ;)

• Rosenlarv

Ölandstok
    Neej, vad hemskt med ringen! Men få inte panik, din man kan säkert hämta ut den.

• Rosenlarv

Jag har varit ledig från den 15e och ända fram till bröllopet. Jätteskönt, men tyvärr är jag rädd att det är FÖR lång tid att vara ledig på, jag kommer aldrig igång med alla saker som jag borde göra. Det kommer sluta med att jag panikgör allt nästa vecka, hihi

• Rosenlarv

Vad är det man ska ordna egentligen, hjälp mig komma ihåg!

Hämta ut ringarna, baka bröd och laga maten, beställa caketopper (seent ute, jag vet!), fortsätta planera dekorationen.. men annars?

• Fröken smultron

Lite grejer på vår att-göra-lista (är bara lediga två dagar innan bröllopet):

Hämta m2bs kläder
    Lämna mina kläder, skor, etc hos frisören eftersom jag ska klä på mig där
    Planera och hämta dekorationer dagen innan
    Gå igenom med värdpar en sista gång på plats
    Hämta alla blommor (dagen innan)
    Hämta björkar (dagen innan) för lövning
    Göra färdigt festhäfte

• Louise14

Här är lite av det vi har kvar att göra:

Hämta ut kläder till M2B
    Hämta ut ringar
    Lämna alla program och dyl till mamma
    Prata med alla inblandade om deras roller
    Stämma av med toastmaster
    Ringa herrgården om antal gäster
    Ordna bordsplaceringekorten
    Ordna karta över bordplaceringen
    Dubbelkolla med DJ om musikval
    Dubbelkolla med solist
    Träffa fotograf
    Hämta halsband hos mormor
    Köpa underkläder
    Tvätta det vi skall ha på bröllopsresan

En sak, vad har ni för dekarationer till lokalen? Vi har rätt fin lokal coh har inte direkt tänkt dekorera, men kanske har ni ngåra bra tips så att vi ändrar oss?

Svar på tråden 1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)