1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)
Så tjejer, då får vi se vilka som hittar hit nu när de har stängt våran gamla!!
Så tjejer, då får vi se vilka som hittar hit nu när de har stängt våran gamla!!
Var hittar ni väderprognoser förresten? Jag hittar bara 9 dygns...
Planen för dagen är att göra det sista testet med tårtan innnan "the real deal". Så idag ska jag dekorera den och allt. Sen ska vi försöka skriva en plan för hur dagen ska se ut och vem som ansvarar för vad. Ikväll kommer våra toastmadamer, värdar och kökshjälp hit och äter tårta och får en genomgång. Förhoppningsvis ska vi hinna med en del andra grejer också.
Fluffbullarna
Oj, avancerat! Vad synkade ni verkar vara. Jag har ingen koll alls, hihi
Hehe, jag är störd, det är bara jag som är här och skriver varannan sekund.. Men vet ni vad som hänt nu!
Det ringde ett lokalt floristgymnasie till oss precis (det är de som ska ordna med alla blommor) och berättade att de hade utlyst en tävling i sin klass. De ska göra 15 brudbuketter (80talsinspirerade) och sedan får vi komma dit och välja vilken vi tycker mest om och utifrån det kommer de göra alla andra blommor till bröllopet. Hihi, så himla roligt.
Ja. Nu ska jag skärpa till mig och inte bara hänga här.. Dags att göra sig iordning för bakardagen! Snart iallafall
Jag skall nog också göra en plan för vem som skall göra vad senare i veckan, men litar på att min mamma hinner med att fixa bordsplaceringen och så medan jag är hos frissan och fotografen. Måste förbi mina päron coh prata med mina yngre bröder om deras uppdrag i kyrkan. Annars skall nog mycket vara under kontroll... måste synka transporterna av oss två bara.. vem som kör och hämtar var hos frissa, fotograf etc..
Ang vädret så har jag känt att jag inte riktigt orkar oroa mig över det... bara ett stressmoment till lixom.. så tar det som det kommer tror jag....
Rosenlarv
såg att ni skulle ha massa foccaiabröd.. har du nått bra recept på det som funkar? vi tänkte baka lite sånt till vår italienska buffé också..
lät underbart med den där floristtävlingen hihi.. själv ska jag inte ha nått blomster..
jag tror jag växt fast framför datorn.. nu sitter jag å göra min best-of-lisa-skiva.. hihi.. som vi ska sälja i baren..
Ölandstok
Haha, sötaste idéen med best-of-lisa-skivan!
Jag har ännu inte börjat baka foccacian så om receptet är bra kan jag inte säga, men det vi kommer att använda oss av är iallafall:
www.tv4.se/mat/recept/9229.html
Dock har den alltid lika pålitliga leila också bakat italienskt i ett helt avsnitt av leila bakar, så kolla in detta också:
tv4.se/matodryck/leilabakar/549015.html
(Program 2, "Baka på italienska")
Rosenlarv
ska genast kolla in recepten.. inser dock nu att jag bara är på b å har redan valt 10 låtar så jag vet inte om det vår bli två skivor ;)
Jäkla skit!! Vi har bestämt tid med våra kyrkmusiker+präst+kyrkan för att ha genomgång inför bröllopet nu på fredag klockan tre.. Och nu fick jag mail från min golftränare att det finns uppspelsmöjlighet på fredag kl16 (en halvtimmes väg från kyrkan)..
Faaan.. Hade det varit 16.30 hade jag juh kunnat hinna båda delar, men nu känns det j*vligt tajt.. Åh.. *suck* vill juh få uppspelet avklarat.. *suck*