• Pumpkin

Södertäljebrudar!

Hallå brudar!

Är det någon mer än jag som planerar bröllop i Södertälje? Vore kul att snacka lite och komma med tips och idéer åt varandra

• Svar på tråden Södertäljebrudar!
  • Pumpkin

Jag var lite otydlig, jag erkänner

• Vårstabruden

jag skickade ett mail till stallet nu får vi se vad de säger.. tack för tipset!
    Hur det själv med planeringen då??

• Pumpkin

Jo det går ganska bra Kyrka, lokal, mat, bröllopsnatt, boende för gäster är bokat, klänningen är köpt, gästlistan klar, inbjudningarna ligger vi i startgropen med... Tja, vi ligger ganska bra till helt enkelt

• Vårstabruden

som vi då, beställde inbjudningskort från kortdesign igår. jättefina med sommarblommor på.. måste få iväg dem nu känns det som, all annan planering lixom hänger på att vi vet hur många som kommer...

puckad fråga; hur får du dit dina smilies?? Mina blir bara kolon och paranteser.... :/

• Pumpkin

Du glömmer antagligen strecket mellan kolon och parentes - : - ) =

• Vårstabruden

haha.. då testar vi väl då.. (gud va detta e pinsamt..)

• 071020

Hur går det med planerandet för er?

Visst var det någon som skulle gifta sig i Tveta kyrka?!

• Pumpkin

Just nu står det ganska stilla här, men förhoppningsvis kommer inspirationen till inbjudningarna flödande i helgen när jag ska julkortspyssla med några väninnor
    I övrigt så är festlokalen bokad och klar, boende är bokat och klart, sviten till bröllopsnatten (vilken vi tar söndag-måndag istället för lördag-söndag för att kunna njuta ordentligt) är bokad och klar. Så just nu är det väl just inbjudningarna som vi kan börja med, annars finns det inte så mkt att göra just nu.

Vi ska gifta oss i Tveta kyrka Och jeeksa också

• 071020

Okej, ja det är ju inte så jättemycket mer man kan göra :)

Ok, vi funderar på att byta till Tveta just för att det är så nära festlokalen. Är kyrkan fin?

• Pumpkin

Kyrkan är underbart fin! Jättemysig både invändigt och utvändigt, och den ligger ju på en liten höjd ovanför Måsnaren - så utsikten är ju också superfin

Dock är den ju ganska liten, men får ni plats med alla gästerna i Bäckstugan så får ni plats med dem i kyrkan - den har plats för 80 sittande och 130 totalt.

• 071020

Okej, ja men vi blir "bara" 70 pers om alla tackar ja så det borde ju funka :)

Vi tyckte den låg mysigt när vi var ute och kollade, tyvärr var den inte öppen, men vi ska åka och kolla på söndag :)

• Pumpkin

När vi var och tittade på den första gången så var den inte heller öppen. Men när vi väl fick komma in i den så föll vi båda två

• Nataluskan

Halloj Södertälje brudar..
    Kommer in till er och stör
    Är själv från Södertälje men håller till i Mars-April tråden och så skall jag gifta mig i Polen.
    Och apropå det så har jag vart där i helgen och gjort Gelenaglar men nu undrar jag om ni vet vart man i Södertälje kan gå och få hjälp av bra nagelteknolog att underhålla naglarna?
    Jag är nämligen helt ny på området...
    Skall underhållas var 3-4 vecka..tydligen.

Tacksam för alla tips!

Hälsningar
    Natalie

Svar på tråden Södertäljebrudar!