• Pumpkin

Södertäljebrudar!

Hallå brudar!

Är det någon mer än jag som planerar bröllop i Södertälje? Vore kul att snacka lite och komma med tips och idéer åt varandra

• Svar på tråden Södertäljebrudar!
  • Pumpkin

Hallå tjejer! Är det någon här?

Sitter och funderar på om vi ska hyra till den andra "delen" av IFK's anläggning - Kamratstugan. Det kanske skulle kunna funka att ha middagen i Bäckstugan och dansen i Kamratstugan, eller?

• jeeksa080823

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-09-19 08:30:20 följande:

Hallå tjejer! Är det någon här? Sitter och funderar på om vi ska hyra till den andra "delen" av IFK's anläggning - Kamratstugan. Det kanske skulle kunna funka att ha middagen i Bäckstugan och dansen i Kamratstugan, eller?
    Hallå! Jag är här en liten stund.
    Men kamratstugan, det är den som ligger lite närmare vattnet eller hur? Det kanske kan fungera, bara det inte blir förvirrande för gästerna. Sen får man ju tänka på att om det regnar så är det kanske inte så kul att springa emellan finklädd. Men finns det ingen annan lokal annars som fyller era krav?
  • Pumpkin

jeeksa: Ja, det är den som ligger typ 15-20m från Bäckstugan.
    Tror inte att det blir så förvirrande, vi går ju tillsammans över till Kamratstugan i så fall Det är ju regn i så fall som kan ställa till det, men då får vi väl ha paraplyer och springa emellan Men det SKA INTE regna på vår dag!

Tyvärr verkar det finnas ganska taskigt med lokaler i Södertäljeregionen...

• jeeksa080823

Nä det är sant. Om ni ska ha nattmat och liknande i danslokalen så borde det ju inte bli förvirrande.

Regn är egentligen bara bra på bröllopsdagen, betyder tur..
    Men jag håller med trots det, regn får inte förekomma!!!

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-09-19 13:29:07 följande:

jeeksa: Ja, det är den som ligger typ 15-20m från Bäckstugan.Tror inte att det blir så förvirrande, vi går ju tillsammans över till Kamratstugan i så fall Det är ju regn i så fall som kan ställa till det, men då får vi väl ha paraplyer och springa emellan Men det SKA INTE regna på vår dag! Tyvärr verkar det finnas ganska taskigt med lokaler i Södertäljeregionen...
  • Pumpkin

jeeksa: Precis. Det blir ju som att vi lämnar Bäckstugan därhän efter middagen och övergår till att bara vara i Kamratstugan i så fall. Tror hursomhelst inte att nån blir förvirrad, det är inte så många gamlingar som kommer Men man skulle ju kunna göra lite festliga skyltar och sätta upp ute?

Ja, regn betyder ju lycka för äktenskapet, men vem fasiken bryr sig om det då?

• jeeksa080823

Ja roliga skyltar låter som en jättebra idé. Du verkar ha kommit igång igen med planerandet.

• jeeksa080823

Om nån blir förvirrad kanske de har druckit för mycket vin till maten

• Pumpkin

Ja, nu när jag kom på den här lösningen så känner jag mig lite taggad igen faktiskt Det har känts så bökigt och motigt och oroligt ett tag, men nu känns det bättre

Ja, och är nån så överförfriskad kanske det bara är bra om han/hon virrar omkring ute ett tag och får frisk luft

• Arwen05

Vi gifte oss i Tveta kyrka 2005 och hade vår bröllopsfest i Bäckstugan, vilket vi tyckte var en jättebra lösning. Vill inte låta pessimistisk, men vi hade också en tanke att ha dansen i Kamratstugan och själva middagen i Bäckstugan. Kamratstugan var dock uthyrd till andra den dagen, så det gick inte. När vi var och tittade på Bäckstugan var vi in i Kamratstugan också och kollade, bara för att vi var nyfikna. Tur var det ska jag säga, för det luktade verkligen omklädningsrum där, eller "Brottarbyxa" som vår toastmaster uttryckte sig. Knappast en miljö som man vill ha bröllopsdans i. Så tänker ni använda Kamratstugan, så be att få komma och titta (och lukta) först, är mitt tips. Det kanske inte är så idag, men det vore ju inte en så kul överaskning kanske.

• Pumpkin

Arwen05: Toppen med en brud med erfarenhet! Ska absolut se till att få komma dit och titta, det känns jätteviktigt. Inge kul om det luktat unket liksom Kanske går att avhjälpa med vädring och doftljus, men det lär visa sig

Hur många var ni på ert bröllop?

Svar på tråden Södertäljebrudar!