Södertäljebrudar!
Hallå brudar!
Är det någon mer än jag som planerar bröllop i Södertälje? Vore kul att snacka lite och komma med tips och idéer åt varandra
Hallå brudar!
Är det någon mer än jag som planerar bröllop i Södertälje? Vore kul att snacka lite och komma med tips och idéer åt varandra
Trevligt att två till hittat hit!
Vilka datum ska ni gifta er och hur långt har ni kommit i planeringen?
Vi ska gifta oss den 8juli 2008 det är en tisdag.
I Kärnbokyrkoruin i Mariefred=)
Sen har vi hittat ett hus i ITalien som vi vill hyra.
Så just nu ringer vi runt och hör om folk vill följa med till Italien. Och att det är så o så mycket i kuvertavg.
Innan vi bokar villan.
Det är ju dumt om folk tackar nej och vi hyrt något jätteställe.
Så en bit har vi kommit på vägen=)
Oj. Vad häftigt att åka till Italien och fira det hela! Ni verkar ha kommit en bit på vägen.
Vi ska gifta oss den 23 augusti 2008 och det blir i Tveta Kyrka och festen blir i Bäckstugan, allt i Södertälje.
Vi bor så långt ifrån våra nära och kära så vi vill istället för att åka iväg ensamma på bröllopsresa ta med oss de vi tycker om och umgås en hel vecka!
Vi bor 80mil från tälje....
fast vi är båda därifrån. eller södertälje o nykvarn
född och uppvuxen i tälje (och nykvarn), men nu bor jag norr om sthlm istället!
hade en tanke förut om att ha bröllopet på torekällberget, tänk utomhus i parken framför fina huset med den gamla bowlingbanan i! (vet ni vart jag menar?). fast nu blir det inomhus i närheten av vart vi bor, här finns inga torekällberg :)
Vad har ni tjejer hunnit med då? Har ni bokat nått? Bestämt klänning få höra....*nyfiken*
Kul med lite miljöombyte!
höstbrud 08 fd07 skrev 2007-09-10 11:48:27 följande:
Ladye: Härligt att åka iväg tillsammans med nära och kära och se nånting nytt
Vi har bokat kyrka, lokal och fotograf. Klänningen är köpt, färgtemat är bestämt. Toastmaster, toastmadame, tärna och marskalk är utsedda. Catering är bestämd, buketten lika så. Bröllopsresa är bestämd men inte bokad, gästlistan är i stora drag klar. Vet ungefär hur bordsdekorationer och trycksaker ska se ut. Tja... Det är väl typ det.
hannis83: Jag har också funderat på Torekällberget förut Just nu håller de ju dock på att lägga nytt tak på värdshuset, så det ser för jäkligt ut däruppe!
Vad är det för fotograf ni har då.
Jag skulle vilja ha en men inte en svindyr sak.
Det har vi inte råd med om vi ska dra i väg till Italien.
Man måste prioritera...