• LKU

Vansinnigt underbara... Höst-07

Välkomna alla underbara flickor!

• Svar på tråden Vansinnigt underbara... Höst-07
  • Cantaton

Mm, det kändes bra
    Känns som jag vill hitta på nåt fin till vår halvårsdag också, men vet inte vad det skulle vara. Det är en måndag (måndag om en vecka), och vi ska ut o äta middag efter skolan. Bara en liten gest, inget stort projekt, vet dock inte vad jag ska hitta på.

Hihi, igår kväll stoppade jag inte en bit papper i hans plånbok där det står "Överraskning! Puss i plånboken!" Han lär väl se den idag... och i hans skrivhäfte skrev jag också en liten hälsning, på den sida som var bredvid den där han hade några frågor som han skulle ställa till läraren idag, så jag vet att han slår upp just det uppslaget

• Princessdiamond

oops! nu råkade jag handla för 600 på laredoute igen ;-p
    som det kan gå..
    men jag har skjutit upp tatueringen ett par månader.. så då kan jag unna mig lite kläder för pengarna ist *s*

• Cantaton

Usch vilken huvudvärk. Jag lyckades nyss sova bort två timmar av min eftermiddag. Jag som skulle vara effektiv och plugga Nu är jag inte vidare pigg.

• Cantaton

Lätt att fixa vikten när man är bortbjuden tre dagar i rad... Men men. En svacka får man ta - det var ju gott

Lever ni tjejer? Det har varit tyst här idag.

• LKU

Jo då nog lever man alltid!!
    Kom fram till Med-kliniken i dag som IGEN hänvisar till "min vårdcentral". Sköterskan jag pratade med menade att man inte kan "godkänna" att jag tog blodtrycket på Gyn!!!!!
    Så hon sa att jag MÅSTE gå till vårdcentralen först... så jag ringde Läkarhuset som inte är vårdcentral, men den klinik jag tillhör pga min adress och SNACKA OM SKILLNAD på inställning!!!
    Den sköterskan säger:
    "Men oj, har du haft så höga värden, det är inte alls bra. Det är visserligen tre veckors väntetid här men jag tycker verkligen du ska prioriteras eftersom högt blodtryck påverkar hela kroppen på ett väldigt ansträngt sätt, inte minst hjärtat, kan du komma upp till mig i dag så får vi ta ett blodtryck och sen bokar jag in dig hos din husläkare nästa tisdag?"

Säger bara, det är skillnad på vård och vård...
    Så nu får vi se hur det går i dag, ska dit i em...
    Hoppas alla tjejer har en bra tisdag
    Många kramar

Princess
    Tack för infon, låter bra att man har den så runt handen. Jag har vid flera tillfällen fått haft en sån som sitter runt armen hemma och gud, man är helt mörbultad efter en dygn eftersom den "pumpar upp" en gång i kvarten!! Kram till dig!

• Cantaton

Ja, det är verkligen skillnad. Jag hade jag flyttat innan jag togs emot på sjukhuset i Danderyd (hade fått remissen innan jag flyttade), o nu bor jag ju mitt emot Huddinge sjukhus, o alla undrar varför jag inte byter sjukhus. Men jag vågar ju inte. Känner mej förstådd o omhändertagen på Danderyd, då vågar jag väl inte byta i blindo till Huddinge heller (även om de också har rykte om sig att vara bra på mitt område).

LKU, Är det idag du ska ta blodprovet?

• Princessdiamond

LKU

gud va skönt att det fanns någon vettig som tar hand om dig med en gång!!
    ja vården kan man säga både det ena och det andra om..

• LKU

Cantaton
    Näe precis, varför ändra ett vinnande koncept liksom? Jag är otroligt glad att jag tillhör Läkarhuset och INTE vårdcentral här, för i denna stan är det helt sjukt, man kan inte ringa till en vårdcentral ens utan får gå dit och sätta sig och vänta och HOPPAS på att man får komma in om en par timmar
    Tycker du gör helt rätt i att vara kvar på Danderyd där du känner dig trygg! Ja, det blev i dag som jag får ta det, men så får jag läkarbesöket nästa vecka! Kanon! Kram

Princess
    Ja, snacka om skillnad på personal och personal...
    Känns otroligt skönt få komma upp redan i dag!
    Kram

• LKU

Cantaton
    Hoppas huvudvärken är borta i dag lilla vän!
    Kramar

Princess
    Glömde nämna att jag tycker det lät underbart med ny outfit, La redoute har jättemycket fint, MEN jag är lite för tjock för deras storlekar Får hålla mig till H&M
    Kramar

• Princessdiamond

LKU

nä, inte då.. det tror jag inte på!
    ja, jag har ju blivit som tokig när det gäller kläder ;)
    den här gången blev det en snygg och spännande kjol som matchar bra med en tröja jag köpte därifrån för ett par månader sedan
    och så hade de en jättesöt tröja som fanns i flera fina färger.. kunde inte välja mellan "blåregn" (lila) och orange/rost.. så det fick bli båda kostade bara 149 kr st så och en bolero för 99 kr.. *rodna lätt*
    tror det är första gången i mitt liv som jag faktiskt köper två av samma plagg bara för att jag inte kan välja färg

Svar på tråden Vansinnigt underbara... Höst-07