• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • Mickes tös

snofsan: konstigt, fungerar på min dator... skumt, har du testat att kopiera den? Annars så sökte jag reda på den på google genom att söka på kockens catering.
    Vad duktig du är som har tränat. Brukar träna på onsdagar men med den här förskylningen vet jag inte om det går ...

• Marsaphir Marlean

Här fungerade länken bra. :) Tack! Vart tar ni andra er mat ifrån? Är det de ställena som gäller eller?

• Mickes tös

Marsaphir Marlean: det finns säkert fler, men jag och min m2b (gud vad jag gillar att skriva det ) har nog bestämt oss för lumber och karle.

• Marsaphir Marlean

Vill gärna ha det lite exklusivt på bröllopsdagen ju. Ett litet problem är att jag ÄLSKAR räkor och fisk och min m2b hatar det. *Första ggn jag skrev m2b, riktigt pirrar i kroppen!*

• Mickes tös

Marsaphir Marlean: jag kan tänka mig vad du menar med att du vill få det att kännas exklusivt, men man måste ju också väga det mot budjeten. Själv anser jag att jag lyxar till det lite genom att välja tre rätters istället för buffé, det är liksom lyx för mig...

• snofsan

hmm.. ja kanske med ska ha tre rättersn middag men de e juh såå konstig mat tex. kortnäskrockor med vinigrät elle va de nu heter ja menar de e juh inte sån mat vi gillar elle äter...

• Mickes tös

snofsan: Jag förstår precis vad du menar, men det är här jag har hittat ytterligare en fördel med catering, där kan du kombinera ihop själv och rätterna låter lite enklare, alltså jag tycker att det är lite lättare att förstå innehållet, men man skulle helt klart behöva få proväta, något som jag däremot inte vet om det fungerar... får nog kolla upp det... ska ju komma överrens med sambon oxå, hur nu det ska gå...

• snofsan

hehe just de ja våra sååå jätte intresserade sambosar :P

men när ja tänker efter så tror ja catering blir bra

med städ personal :P

• Marsaphir Marlean

Vill gärna ha god mat... mums, vattnas i munnen bara jag tänker på vissa saker. Sedan vill jag inte ha tex. potatisgratäng, för det äter man ofta nog ändå. Då får maten kosta lite extra i vår budget.

• Mickes tös

snofsan: fast i den här frågan har han faktiskt morrat lite jag kunde liksom inte bara säga att det här vill jag ha och att han bara höll med, utan han protestera, helt plötsligt bara så där (usch nu är jag elak, eller bara väldigt ironisk) så här kommer det bli en diskussion. apropå diskussion så har vi ett lite ämne till som vi faktiskt har en liten diskussion om, fotografering. Jag tycker att det skulle vara mindre stressigt att fotas innan vigseln och då oxå kunna välja en rikktigt mysig plats, men han tycker inte att det känns rätt, tycker att det känns falskt, att spela gifta liksom. Jag kan nog förstå honom till viss del, men jag har ett annat bekymmer, lättrördhet. och då är frågan hur jag kommer att se ut på bilderna... ja ja, får väl fortsätta att diskutera och väga för och emot. Har ni funderat nått på hur ni ska göra med fotografering?

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)