• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • rosalin

Mickes tös : å, den mässan hade jag velat åka på men det går inte, tyvärr. Du kan väl berätta om det bästa när du kommer tillbaka från den. Visst är det svårt att koncentrera sig på vardagen när man har bröllop i huvudet hela tiden. Undra om man kommer tänka på det såhär mycket varenda dag fram tills det är dax.. då kommer det inte bli mycket vettigt gjort

Idag ska jag ringa och boka kyrka, präst och lokal. Blir helt plötsligt mycket mer allvar då. Känns lite pirrigt, när det är gjort finns det ingen återvändo..
    Fast å andra sidan har vi ju redan barn ihop så bundna för livet är vi ändå Och gifta oss ska vi ju ändå göra så jag vet inte varför det känns så pirrigt just nu när det blir allvar av det hela.

• Mickes tös

Jag lovar att komma med en mycket innehållsrik rapport .

Precis som du säger så är det ju så att det blir på riktigt först när kyrkan är bokad. Speciellt för mig som inte fick något "riktigt" frieri, utan bara en idé, alltså min pojkvän sa typ bara "vi skulle kunna gifta oss då" och jag visste inte om han skämta eller mena allvar. Men nu när både kyrka och lokal är bokad så räknar jag med att han menar allvar

• rosalin

så är det lite här med.. fick inte heller nått frieri utan det är något vi har bestämt gemensamt. Det har liksom råkat komma på tal, nån har sagt "men ska ni inte gifta er nu när ni fått barn", och så har vi efteråt sagt att "ja det kanske vi ska göra". Och så för ett tag sedan frågade jag eftersom vi pratat lite om det, "ska vi gifta oss i vår", och då sa han "kan vi väl göra". Så det är liksom mer ett gemensamt initiativ här också

• snofsan

mauritius dit ska vi med till smekmånadsresa

tjolöholms slott vart ligger de?

• Mickes tös

rosalin: Jag antar att min sambo har tröttnat på mina frågor... har varit intresserad av bröllop länge, men smatidigt vetat att ekonomin spökar... men jag antar att han tröttnat på mitt eviga snack om det hela tiden, som att det skulle bli mindre nu

Snofsan: tjolöholmsslott ligger strax utanför göteborg

• rosalin

mauritius vore inte fel.. kollade i resekatalog häromdan.. men det får vänta tills tösen är äldre..

Mickes tös : ja så är det nog här med, att sambon har tröttnat. Märker ibland nu att han blir irriterad när jag pratar om det hela tiden, men han måste ju också vara med och bestämma ju

• Mickes tös

rosalin: mitt i prick man skulle ju aldrig tjata om de kom med egna förslag, alltid svarade på ens frågor (med tydliga åsikter och inte bara, jag vet inte, eller varför frågar du det) och verkade lite mer intresserade.
    fast sedan har jag säkert varit extra jobbig i helgen eftersom jag är sjuk och legat i sängen mer eller mindre hela tiden.
    Försöker plugga men det är inte så lätt med huvudvärk och illamående, som att det skulle vara bra att sitta framför datorn då antagligen inte, men det är svårt att slita sig

• rosalin

Mickes tös : Ja tänk vad enkelt det vore om de hade egna åsikter och raka svar på vad de egentligen tycker.
    Sitter också och försöker plugga.. går inte alls bra.. vad läser du för nått?

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)