• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • Mickes tös

Marsaphir Marlean: ja det är sant, det ser ju mycket mer aptitligt ut när det är upplagt, vi äter ju egentligen inte bara med munnen

• Marsaphir Marlean

Nej och en gång i livet vill jag att det ska kännas lite "exklusivt". Vi blir ju inte så många på bröllopet heller.

• Mickes tös

Marsaphir Marlean: vi har inte funderat så mycket på hur vi ska lösa det rent praktiskt än, sedan vet jag inte hur det blir heller, från början var jag stenhård på att vi inte skulle ses innan, men sedan när jag var inne på att fota innan så skulle jag ju få rucka på det kravet och efter det så har det inte riktigt blivit samma sak, nu kan jag liksom tänka mig att ses innan. Men om vi inte ska ses så tror jag att vi fixar det så att han är hemma hos sina föräldrar och jag hemma hos oss.

• Karis Annelie

Jag kan haka på här. även om vi inte bestämt nåt nämvärt än, det e bara i första planeringsfasen än så länge.. men vi bor utanför Töreboda

• blivandefrularsed

Karis Annelie

Välkommen!!

Marsaphir Marlean

Hur menar du med rent praktiskt? När man gör iordning sig och så?? Isf, vad gäller den biten så tar vi hjälp av vänner och familj. Kan hända att ingen är hemma den dagen, att vi båda är borta och gör oss iordning. Funderar också på om vi ska sova isär. Tänkte att det kvällen innan kanske kunde vara mysigt att umgås med tärnan och dom närmsta vännerna och så. Men sånt har vi inte planerat än. Och det rent praktiska den dagen lejer vi väl ut till alla andra. Familj, värdpar osv. Jag och tärnan ska bara tänka på att vi ska bli fina =) Naturligtvis får vi anlända till kyrkan separat också, han får nog se till att vara där före mig. Men sånt kan ju tärna och marskalk kommunicera om den dagen.

• Karis Annelie

var ska ni gifta er? och ha festen?
    det är så roligt o höra om folk som bor i närheten! Har spanat in de flesta lokaler runtomkring mariestad...

Vi ska gifta oss borgerligt, men är inte säkra på var än, funderar på lugnåsgruvan eller ngn borgruin... Fest vet vi inte om det blir, kanske bara bjuder närmsta familjerna och har fin middag o sen sticker utomlands istället...

• blivandefrularsed

Karis Annelie

Vi ska gifta oss i Nicolai kyrkan i Lidköping och ha festen i Smedjan på Hällekis säteri, iii bröllop är så roligt! Och, ja det finns så många sätt att gifta sig på och ställen...

• Karis Annelie

åå smedjan, ja det verkar mysigt! Var där på julmarknaden förra året. Kan nog bli riktigt häftigt med brasa i spisen o sådär

• rosalin

Gör ett nytt försök.. skrev ett inlägg igår men det försvann orkade inte skriva om det sen

Karis Annelie : välkommen hit. Vi ska nog ha festen på moholms herrgård.. skulle ha ringt och bokat i måndags men så drog jag lite på det och sen har det strulat här så jag får väl ta tag i det hela snart igen. Gifta oss ska vi göra i min gamla hemkyrka ett par mil därifrån(säger dock inte vilken för skulle nån som känner mig dyka upp här inne blir det för lätt att lista ut att det är jag då ).

• Karis Annelie

Ah va mysigt! ja Moholms herrgård har vi kikat på med, det är så vackert och ligger så fint med vattnet!!
    Verkar vara riktigt bra mat o service med. ska ni ha mycket gäster?
    Tyvärr tror jag det blir lite för dyrt för oss...

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)