• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • Mickes tös

snofsan: Ja tusen kroner för en droppformad bukett låter helt okej om man jämför med vad som verkar vara norm. Tycker dock att det känns lite mycket att lägga på blommor, men men man kommer nog inte undan så mycket billigare om man vill ha en riktig brudbukett och inte binder den själv...
    När det gäller frisör och make-up så hoppas jag på att kunna få en kompis att lägga make-up och så går jag antagligen till den frisören jag brukar gå hos, men man vill ju ha lite priser att jämföra med, vet dock inte vad de tar än.

• snofsan

hårstudion heter dom som skulle ta 1000kr i timmen

• Mickes tös

snofsan: hum tycker det låter mycket med 1000 kr/h, jag gjorde en uppsättning när jag skulle på ett bröllop för ett tag sedan på en salong i lidköping och hon höll nog på 1,5h och tog 500kr, visserligen ingen bruduppsättning men helt klart en avancerad uppsättning som liknar den jag vill ha på mitt bröllop...

• snofsan

vad heter den salonegen då?

åhhhhhhh jag bara har hittat världens finaste riiiing

jag e käääääääääääääääääääääääääääääääääär

den finns i smycka inne på commerce hmm.. den kostar 8700 kr men det struntar jag i jag ska ha den lle ingen alls

• Mickes tös

snofsan: ja det var ingen billig ring, men sedan ska du ju ha den resten av livet oxå... Jag kommer inte ihåg vad salongen hette men den ligger i framnäs köpcenter.

• snofsan

Mickes tös : oki ska kolla in det nästa vecka jag åker dit

nää ganska dyyr men jag e kär i den

• Mickes tös

Snofsan: Ja våran budjet klarar inte en ring i den prisklassen så jag får nog akta mig . Får helt klart inte titta på några sådana ringar, kärlek kan vara farligt dyrt

• rosalin

idag förlovade vi oss, klockan 04.15, innan sambon gick till jobbet Vi drack cider i två jättefina champanjeglas som vi ska skåla i när vi gifter oss också.. blev jättemysigt. Tösen sov så vi fick en stund för oss själva.

Och så har jag äntligen ringt och bokat kyrka, präst och moholms herrgård. Var hos fotografen igår också och pratade men vi vet inte riktigt vilken tid på dan vi vill fota. Vi vill fota vid moholms herrgård men det är en bit mellan kyrkan och moholm och det bästa tycker jag är att fota före kyrkan, när alla kläder är i ordning. (finns ju en risk att tösen absolut ska vara i min famn och då vet man aldrig hur klänningen ser ut sen..) Om vi tar dagen i den orningen blir det svårt att hinna med känns det som. Kommer få gå upp typ klockan 5 på morgonen ju En annan sak med fotograferingen, tänk om det regner. Då betalar vi ca 2000 kr extra för att de ska åka ut och så kanske man måste vara inne

• snofsan
    rosalin skrev 2007-10-18 10:25:10 följande:
    idag förlovade vi oss, klockan 04.15, innan sambon gick till jobbet Vi drack cider i två jättefina champanjeglas som vi ska skåla i när vi gifter oss också.. blev jättemysigt. Tösen sov så vi fick en stund för oss själva.Och så har jag äntligen ringt och bokat kyrka, präst och moholms herrgård. Var hos fotografen igår också och pratade men vi vet inte riktigt vilken tid på dan vi vill fota. Vi vill fota vid moholms herrgård men det är en bit mellan kyrkan och moholm och det bästa tycker jag är att fota före kyrkan, när alla kläder är i ordning. (finns ju en risk att tösen absolut ska vara i min famn och då vet man aldrig hur klänningen ser ut sen..) Om vi tar dagen i den orningen blir det svårt att hinna med känns det som. Kommer få gå upp typ klockan 5 på morgonen ju En annan sak med fotograferingen, tänk om det regner. Då betalar vi ca 2000 kr extra för att de ska åka ut och så kanske man måste vara inne
    weeeeeeeeeeeeeeeeeee

grattis hur känns det då?

ops de va en svår fråga.. hmmm *funderar*
  • snofsan

Mickes tös skrev 2007-10-18 07:25:16 följande:

Snofsan: Ja våran budjet klarar inte en ring i den prisklassen så jag får nog akta mig . Får helt klart inte titta på några sådana ringar, kärlek kan vara farligt dyrt
    ja egentligen har jag satt 3500:- budget för en ring .. men asså ja provade den andra ringen å ja bara stirrade på den hela tiden det var kärlek vid första ögonkastet... *suuuuck* så ja ringde m2b å förklarade läget.. hihii han sa att det e tur att han jobbar extra nu så ja kan få en... han e helt underbar å jag älskar honom sååååå
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)