• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • snofsan
    Pärlhönan skrev 2007-10-18 17:33:09 följande:
    Tips för er som kollar på ringar från "kända" märken är att spana på www.guldgruvan.seVad jag har förstått är att de har samma ringar men eftersom de inte säljs i en "märkes" butik så blir de lite billigare. Dock heter ringarna bara typ produktnr., så man får mejla o fråga om de har den man är ute efter.Har kompisar som beställt därifrån som varit kalasnöjda o rekommenderade de till oss.
    ja jag ska kolla på de .. men ja hitta ingen bild elle ringen som jag vill ha synd men ja ska mejla den sen...
  • snofsan

såå nu har jag mejlat dom å inväntar på svar å se om dom har den ringen jag vill ha billigare

• Pärlhönan

Hittade denna text på deras hemsidan:

Vi på GuldGruvan väljer ut våra smycken noggrant, våra ringar kommer från de mest kända leverantörerna i Sverige.

Varje specifik ring som säljes i Sverige innehar ett specifikt artikelnummer, detta för att underlätta för konsumenten att jämföra priset.

Det måste ju betyda att man kan gå till sin butik o ta reda på numret för sin ring o vips, så är inte budgeten överskriden för mycket (får man hoppas)

Lycka till Snofsan, hoppas att de har den o att det skiljer mycket!

• snofsan
    Pärlhönan skrev 2007-10-18 17:58:34 följande:
    Hittade denna text på deras hemsidan:Vi på GuldGruvan väljer ut våra smycken noggrant, våra ringar kommer från de mest kända leverantörerna i Sverige.Varje specifik ring som säljes i Sverige innehar ett specifikt artikelnummer, detta för att underlätta för konsumenten att jämföra priset. Det måste ju betyda att man kan gå till sin butik o ta reda på numret för sin ring o vips, så är inte budgeten överskriden för mycket (får man hoppas)Lycka till Snofsan, hoppas att de har den o att det skiljer mycket!
    jag har juh inget nummer på den men ja har bara namnet på rigen
  • snofsan

nä nu ska jag baka chokladbollar...
    ps,, säger ni negerbollar elle choklad bollar

vet juh att i gamla recept böcker står det faktiskt negerbollar

• Pärlhönan

Jag hade iofs heller inget nummer när jag mejlade dem. Hade inte sett den rutan då
    Men de kunde svara ändå. Så det är nog inga problem, men om det skulle vara det, så vet du ju en annan lösning.

• Pärlhönan

Snofsan: trodde att jag aldig skulle sluta säga negerbollar(det var ju så det hette när man var liten, men jag säger nog chokladbollar nu för tiden.

• Mickes tös

snofsan: får hålla med förgående talare trodde heller aldrig jag skulle sluta, men säger faktiskt chokladbollar för det mesta...

• snofsan

jag försöker verkligen tänka mej för men ibland slinker de ur mej det ordet :-/

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)