• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • snofsan

precis
    Mickes tös skrev 2007-10-22 17:13:30 följande:

snofsan: Det är ju så... tur att vi är ute i tid så att man slipper känna panik för att man måste avboka en träff eller få ett nej...
  • Mickes tös

snofsan: fast det klart det känns jobbigt, jag fick typ panik, ändå, när jag fick reda på att hon vi ville skulle baka tårtan skulle på semester då...

• Shadow83

Har pratat med de på Aspö. Min sambo ville ha senare, i augusti. Men tyvärr var det fullbokat då. Det är däremot ledigt 6 september. Så det får bli då. Det kostar 2000 spänn (iom att vi bor inom skövdebostäder) för halva fredagen till halva söndagen. Dessutom finns det sängplats för 100kr/bädd. Det tyckte jag lät bra eftersom vi har långväga gäster. Om nån skulle vilja stanna vill säga...
    Men jag hoppas det är schysst innuti. Kommer väl kika runt lite om vi ska dit och skriva på kontrakt å så.

Nån som funderat på teamfoto.se ? Min sambos arbetskamrat är fotograf där så han skulle höra med honom. Hoppas man kan få lite rabatt...

• snofsan

Mickes tös skrev 2007-10-22 18:46:07 följande:

snofsan: fast det klart det känns jobbigt, jag fick typ panik, ändå, när jag fick reda på att hon vi ville skulle baka tårtan skulle på semester då...
    vem ska baka eran tårta då?
  • Mickes tös

snofsan: nu har vi ingen som ska baka tårtan vi hade tänkt ha hjoanna.se, men hon skulle som sagt på semester under den tiden då vi tänkt ha vårat bröllop, så vi får leta vidare.

Shadow83: Jag har fotats av teamfotos fotografer och de är riktigt duktiga så det blir säkert toppen...

• Shadow83

Mickes tös: Tråkigt det där med tårtan
    Vi ska inte ha tårta. Fasen, vi kommer nog inte ha nåt traditionellt. Det kommer bli som en släktträff...Får se om nåt ändras, det är ju ett tag kvar

• Mickes tös

shadow83: Bara det blir som ni vill ha det så blir det säkert toppen, gud vilken klycha, men jag menar det... Ett bröllop behöver inte alls vara så "klassiskt" längre, det ska vara så det passar brudparet...

• rosalin

shadow83: klart ni ska göra som ni vill ha det. När vi hade dopet hade jag tänkt mig en jättefest men eftersom det blev så hastigt på (1,5 veckor från det att jag pratat med prästen till hon var döpt) så gjorde vi det enklast möjliga med bara släckten och det var verkligen jättelyckat. Att det blev så lyckat gjorde att jag inte ville ha ett jättebröllop med 1000 kompisar. Vi ska bara bjuda de närmsta vännerna och närmsta släckten.

• snofsan

Mickes tös skrev 2007-10-22 21:31:21 följande:

snofsan: nu har vi ingen som ska baka tårtan vi hade tänkt ha hjoanna.se, men hon skulle som sagt på semester under den tiden då vi tänkt ha vårat bröllop, så vi får leta vidare.Shadow83: Jag har fotats av teamfotos fotografer och de är riktigt duktiga så det blir säkert toppen...
    jag hade nog med tänkt att beställa ifrån henne de va billigt där
    när ska hon ha semester då? å hur länge?
  • Ceasara
    Shadow83 skrev 2007-10-22 20:17:24 följande:
    Har pratat med de på Aspö. Min sambo ville ha senare, i augusti. Men tyvärr var det fullbokat då. Det är däremot ledigt 6 september. Så det får bli då. Det kostar 2000 spänn (iom att vi bor inom skövdebostäder) för halva fredagen till halva söndagen. Dessutom finns det sängplats för 100kr/bädd.
    Hur många bäddar fanns det? Har oxå många långväga gäster. Vi kommer troligen gifta oss i Skövde 2008.
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)