• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • Pärlhönan

Funderar lite på om man ska börja med festhäftet snart. Så att man har en grund så blire det mindre jobb att gör asen. Vill ju fixa med något till bröllopet, men kommer inte på just nu vad som vi ska göra. Måste bestämma oss över hur inbjudan ska se ut, men har ideer på det. Sen måste vi bestämma om vi ska ha band, dj, eller färdiga spellistor, som ingen måste fixa med, eller blanda lite av allt. Ja, vart ska man börja?

• rosalin

ja att börja med fest häftet är nog bra. känns som att det är det som kan ta längst tid. har ni funderat på vad erat ska innehålla.

• snofsan

det där festhäftet blir nog min död troro ja vet inte hur jag ska börja med det...

• rosalin

jag tycker festhäftet är det absolut värsta. För att inte tala om beskrivningen av alla peroner som är på festen. Kort och fyndigt. Får ont i magen av att bara tänka på det.

• Mickes tös

rosalin: beskrivning om personerna behöver ju inte vara så svårt om man bara utgår från de egenskaper och saker du förknippar med personen. Det behöver ju inte rimma och det enda folk vill veta är väl ungefär vem sitter jag brevid. Förhoppningsvis har man ju vid bordplaceringen sett till att sätta personer med liknande intressen brevid varnadra, så då borde de ha något att prata om ändå...

För min del däremot får jag konstiga blickar av både min sambo och min tärna när jag nämner att jag vill göra festprogrammet, de är båda helt inne på att det gör inte brudparet själva...

• snofsan

Mickes tös skrev 2007-10-22 08:12:58 följande:

rosalin: beskrivning om personerna behöver ju inte vara så svårt om man bara utgår från de egenskaper och saker du förknippar med personen. Det behöver ju inte rimma och det enda folk vill veta är väl ungefär vem sitter jag brevid. Förhoppningsvis har man ju vid bordplaceringen sett till att sätta personer med liknande intressen brevid varnadra, så då borde de ha något att prata om ändå...För min del däremot får jag konstiga blickar av både min sambo och min tärna när jag nämner att jag vill göra festprogrammet, de är båda helt inne på att det gör inte brudparet själva...
    hehehe
    festhäftet e NO NO för alla utom mej jag vill ha stenkoll på det även om det kommer att bi svårt.. suck
  • Mickes tös

snofsan: jag kan väl kanske se det roliga i att bli överraskad men då får jag ju inte med allt roligt som jag vill ha med... jag hoppas på att jag gör festprogrammet och att de ändå gör något annat kollage...

• Shadow83

Hej hej (vinkar lite extra till rosalin)
    Jag friade till min sambo i fredags på hans 25-års födelsedag. Kom inte på nån bra present Nåja, planerna är att vi gifter oss i sommar (som alla andra?).
    Vi vet ännu inte om vi kommer bjuda bara de närmsta (alltså hela min släkt och sambons föräldrar, syskon och mor-farföräldrar) eller alla. Sambon har nämligen 20 kusiner med respektive... Har funderingar kring knytkalas i såna fall.

Vi bor i Skövde och är 24 resp 25 år med en liten kille på sex månader. Om allt går som vi vill så blir det ett bröllop med bebis i magen. Någon som har idéförslag på klänning?

• rosalin

Shadow83 : nämen vad kul att se dig här!!

Inget avslöjande FL-tråden bara.. här är det störthemligt än. Bara min mamma som vet nått.. och så du nu då

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)