• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • Mickes tös

Karis Annelie: Vi skriver så mycket för att vi inte har något annat som är roligare ... försöker smita ifrån så mycket som möjligt ...

• snofsan

Mickes tös skrev 2007-10-19 12:53:30 följande:

Karis Annelie: Vi skriver så mycket för att vi inte har något annat som är roligare ... försöker smita ifrån så mycket som möjligt ...
    heheh precis
  • Mickes tös

så vilket samtalsämne ska vi ta nu? någon som har ett bra förslag. Jag tänkte på det att om någon får fram någon prisuppgift typ den snofsan hade på en frisör så kan vi väl lägga ut dem, så att inte alla måste fråga alla... om ni förstår vad jag menar...

• rosalin

Mickes tös skrev 2007-10-19 13:14:01 följande:

så vilket samtalsämne ska vi ta nu? någon som har ett bra förslag. Jag tänkte på det att om någon får fram någon prisuppgift typ den snofsan hade på en frisör så kan vi väl lägga ut dem, så att inte alla måste fråga alla... om ni förstår vad jag menar...
    ja det var ju rätt smart, har tyvärr inga prisuppgifter alls än..
    Jo jag var ju hos fotografen här om dan Doverholm här i skövde. En standardfotografering utan någonting, i studion gick på 2500kr och sen beroende på album kunde det springa iväg till 14000 beroende på vad man valde för album. Men snittparet fotade för ca 6500 kronor.
  • rosalin

kom på ett ämne till
    Hur ska ni göra med korten, album eller såndär med många kort i på väggen, eller redigerad fotobok eller stor förstoring på väggen? Vi har lite svårt att bestämma oss. Album tittar man ju sällan i men man kanske tröttnar på att ha korterna på väggen och då har man ju inget att gå och titta på för att minnas...

• Mickes tös

ja jag har också märkt det att de fotografer jag tittat på som varit lite billigare oftast inte innehåller så mycket kort, och de i sin tur är så dyra att det fort springer iväg...

• snofsan

har ingen anning kanske både och.. men vi ska nog ha album sen vill väl min kära mor ha ett eget album heheh jag ska juh till fotografen på fredag nästa vecka men nu måste jag skynda mej så att ja inte missar mickestös där utan frö kyrkan

• Mickes tös

rosalin: för vår del blir det nog ett album och ev. någon förstoring eller kanske ett kollage, men det är ju som du säger att man kanske tröttnar på att ha det på väggen... hum svårt får fundera...

• Karis Annelie

Idag var jag ute och kikade vid Askeberga skeppsättning! Det vore ju ganska coolt ställe för en vigsel tänkte jag!
    Men om man skulle göra det, vad har ni då för tips på festlokal? Egentligen skulle det vara skönast med nån slags restuarang som kan stå för allt, så man slipper fixa catering till lokal o hyra personal o allt, utan att allt e klart. Moholms herrgård e ju inte alltför långt från skeppsättningen, men för dyrt... finns det nåt annat mysigt ställe i närheten av Tidan?

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)