• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • Mickes tös

rosalin: okej, ja vet inget om moholms herrgård men det blir säkert toppen. Kom på mig själv när jag satt här tidigare idag att jag nog skulle få det svaret från dig angående bröllopsresa, men det blir säkert bra det också. Vi funderar på att ta något litet precis efter och sedan åka på en längre resa, typ 2 veckor till hösten.

blivandefrularsed: wow det verkar vara ett toppenställe även om jag inte är så mycket för att flyga...

• Mickes tös

usch har blivit jätteförskyld och orkar inget det blir till att ta det lungt i helgen...

• blivandefrularsed

Mickes tös

Ja, det är en rätt lång resa...två timmar till london och sen tolv (!) timmar till mauritius! Pust, men sen får vi slappa =)

• Mickes tös

har man inga problem med att flyga så är det säkert värt resan

• blivandefrularsed

ja, det tror jag nog! Och det blir den enda resan vi gör av den typen skulle jag tro, det kostar ju en del....

Och igår hittade vi ett hus här i lidköping som vi vill ha! Nu ska vi till banken på måndag och kolla hur mycket vi kan låna osv. Problemet är väl att en sån månadskostnad nog inte funkar nu när vi sparar så mycket till bröllopet, så då kanske vi måste välja...eller hitta nån annan lösning? Hmmm, svårt. Men, å andra sidan så kanske priset springer iväg och blir helt hysteriskt högt (det är så här nu för tiden, folk budar och budar på alla hus känns det som och huspriserna blir VÄLDIGT höga) så det inte är ett alternativ längre.

• Mickes tös

Just det du nämner om att det blir den enda resan av det slaget är det som jag försöker ha som argument för att vi ska lägga lite extra på våran bröllopsresa.

Ja hus är en dyr historia och det skiljer så mycket från stad till stad. Tur att jag och min m2b är nöjda med vårt boende.

• Mickes tös

rosalin: var just inne och kollade på moholms herrgård, såg verkligen jättemysigt ut. Vad kommer ni att betala?

• rosalin

Mickes tös : jag tror att det kommer att gå på ca 950kr/person plus bröllopstårtan, den ingår inte. Så vi räknar väl med 1000kr/person och i det priset ingår trerätters, vinet till maten och välkommstdrinken. Sen ingår lite blommor på borden om man kan tänka sig det de gör själva. Vill man ha något avancerat får man fixa själv.

• Mickes tös

rosalin: okej, det är rätt mycket men det blir säkert kanon bra.

• Mickes tös

Så var det ny vecka, och dags att ta nya tag... synd bara att jag bara har hela huvudet fullt med bröllop .
    Har lyckats övertala sambon om att åka på bröllopsmässa på tjolöholms slott till helgen *längtar*. Någon annan som ska dit?

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)