• Amelle

För mycket är aldrig tillräckligt.

Margaux

Är svinennacke detsamma som grishals? Låter norskt och husmanskostigt i så fall!

Angående hotell så är det ju inte säkert att du träffar fler människor på ett större hotell, kan ju lika gärna vara mer anonymt. Ta det som verkar mysigast och finast tycker jag!

Tror jag skrev min present men upprepar mig gärna: fick ett par fina pärlörhängen i vitguldskrok från Kaplans, grejer från Kiehl's , lite fin-te, fin-honung, en film, ett gäng böcker och så lite pengar av mamma. Gillar att fylla år!

• Amelle

Och jag är sur för jag var tvungen att avboka min träning ikväll, buhu :( Skulle spöat mannen i boxning men nu slipper han undan då jag känner mig fortsatt krasslig och tjock i halsen.

• Amelle

Hello gal's!

Gemma - lät grymt gott! Pepperoncino är typ pepperoni :)Oooh, nu blev jag hungrig på goda ostar. Birkinskinnet låter snyggt om tusan, gillar verkligen Bordeauxfärgen.

förhoppningsis - håll ut! många jobb tar det ett tag att komma in i. Tror du inte att det finns en chans till förbättring?

Izunia - vilken girl power att fylla då!

• Amelle

Hej girls!

Hängig och oglamorös till 1000 ? that?s me! Känns som om att jag har snor i hela huvudet (fräscht, jag vet) och ögonen svider. Hela veckan har varit likadan och inte blir det bättre av att jag knappt sovit något på nätterna.

Men ? nu är det helg! Sitter på jobbet och väntar på att Ikea ska ringa och leverera vårt kök när som helst. Kommer bli en lugn helg med fix och trix, födelsedagskalas hos syster med pojkvän imorgon, och så försöka vila ut litegrann.

Det faktum att vi har en flaska prima champagne på kylning (Deutz) gör saker och ting lite lättare

• Amelle

Jepp! Och nu har jag även raggat en annan hantverkare som ska komma imorgon och ge oss en offert, tyckte att den första var lite väl dyr. Det är verkligen ett heltidsjobb att renovera - även om man inte gör jobbet själv...

• Amelle

Lapinette - väldigt, väldigt fina skor! Tänk så snygg du kommer att vara på franska bröllopet.

förhoppningsis - roligt med klipp och färg, håret gör så himla stor skillnad för oss vinterbleka svennebananer tycker jag. Och så måste jag säga att jag helt fattar att du söker nya jobb när det du har inte är heltid. Blir ju helt annorlunda att motivera varför för kommande arbetsgivare. Vad skulle du allra helst vilja jobba med inom juridiken?
    Och yes, vi behöver nån som kan sätta upp själva köket samt fixa väggarna, har noll lust att ens försöka :)

Gemma - så ni är på väg till Europa igen. Sverige eller är ni även öppna för annat? I så fall vad? Förresten så är fästmannen väldigt förtjust i sina nya C&J-skor! Även han skulle nog tycka det vore jättekul att se en bild på din makes bespokade John Lobb's när de är klara. Har du/ni några bra kläd- eller skotips till honom i Paris så får du gärna hojta. Han är ju där en hel del nu i jobbet och ska snart köpa ny kostym till bland annat bröllopet och säkert ett par nya skor till. Har redan upplyst honom om Berlutiaffären som du tipsade om :)

Förresten så är både shopping och restaurangtips i Paris välkomna, ska ju dit snart och kan gott behöva vidga mina vyer lite, he he.

I dag har vi flängt som två skållade råttor och fixat både bröllopsbestyr och renoveringsdito. Är just nu utan förlovningsring då den får bo hos guldsmeden ett tag så att han kan göra en likadan fast med bling bling i till vigselring. Känns tomt på fingret just nu!

Också bröllopsinbjudningarna är igång, har i dag varit hos den superbraiga pappersbutiken på Upplandsgatan och designat våra egna. Blir som en utsida i ett fint mönstrat papper, lite gammeldagstapetkänsla, och så cremefärgad inlaga med svart text. Skitsnyggt och väldigt "vi"! Passar hela stilen på vårt bröllop då vi ju ska vara på ett säteri mitt i högsommaren, lite lantligt sådär.

Nu sitter jag i sängen med te och ska snart sova. Har varit på lite födelsedagsfirande och nu träffar fästmannen sin bästis för en öl, jag är seeeeg och längatde hem.

• Amelle

Izunia - kan inte jag få åka med som handbagage till N.Y? Bisarrt nog har jag aldrig varit där men vi tänkte nog försöka ta det i höst.

• Amelle

Hej alla ni möbelshoppande, fönsterputsande, flyttpackande och bara allmänt livsnjutande!

Tillbaka från stall och sitter nyduschad med en kopp vitt chai-te.
    I dag har varit en såndär rasande effektiv dag på jobbet när man får massa gjort. Kände mig mer utvilad än på länge så det kan ju bero på det :) Inte nog med det, har även varit två gånger i lägenheten för att träffa målare, sen elektriker och snickare och så slutligen för att ta lite fler mått och fota fönsterfoder. Visst låter det kul?! Mannen är ute och reser i tre dagar, den rackaren, men som plåster på såren köpte han min biljett till Paris, så det är ändå okej, hehe.

Är så glad för jag har äntligen hittat ett ställe som säljer det badrumsskåp vi letar efter, i gammal stil ni vet, plåt och rostfritt och med spegel. Vi har verkligen letat överallt men alla har antingen varit med ful vit plast eller helt enkelt för stora för vårt pyttelilla badrum. För er som gillar byggnadsvård och retrostilen så tipsar jag om denna sida där vi hittade skåpet: www.byggfabriken.se/

Köket blir basic med tanke på att vi snart ska sälja: vita högblanka skåp, björkskiva som går i ton med våra trägolv och så var det det där med kakel... Är väldigt förjusta i klassiskt schackrutigt i svart och vitt med rätt stora plattor, men vi får se.

Så härligt att vara frisk igen och att äntligen kunna gå och träna igen igår!

• Amelle

Hej girls!

Jättesnygga möbler Lapinette, förstår att ni är nöjda! Mannen drar till Paris lite före mig, då han ska gå en 2 veckors intensivkurs i franska. Jag sticker den 14:e, ska bli så jäkla kul! Sen åter hem tillsammans på påskafton.

Vi flyttar tillbaka på lördag och har kommer då inte ha något kök. Men badrummet är kirrat så det får väl gå att leva på hämtmat någon vecka. Alternativet var att ta en hel månad till med dubbla hyror så då var valet rätt enkelt.

förhoppningsis - har tyvärr inga Rigatips då jag aldrig varit där. Härligt med en weekend! Känner igen det där med tankar på att ens förälder inte får uppleva saker som händer i barnens liv, som bröllop, barnbarn osv. Då har jag ju ändå en förälder kvar i livet och jag kan bara tänka mig hur tufft det måste vara för dig. Började du också tänka en massa inför ert bröllop? Jag tror att det kommer bli rätt känslomässigt för både mig och min familj med tanken på att det är någon som saknas. Jag är så himla lipig också och man vill ju inte vara ledsen på sitt eget bröllop.

Gemma - ni verkar ha varit rätt nitiska med ert renoverande :) Känner att jag aldrig kommer hamna där så jag är lugn. Är sjukt nöjd med att ha hittat ett SNYGGT badrumsskåp som dessutom kostar mindre än det mycket fulare plastiga alternativet.

Kvällen är lugn efter träning och middag, skönt!

Om det är någon som vet var man kan hitta en schysst balklänning utan att bli ruinerad så let me know! Vi ska på flådigt 3-dagars bröllop i maj och klädnivån är den högsta. Är dock inte jättemotiverad att lägga ner orimliga summor på en långklänning som jag nästan aldrig kommer använda, så är lite sugen på att hitta en fin vintagevariant. Paris är ju också en möjlighet men då känns det som om att man måste veta var man ska leta.

• Amelle

Zua,
    4 stycken! Det var inte illa pinkat. Spännande att få en Lars Wallin-klänning uppsydd, vet du vilken modell och färg det blir? Tack så mycket för tipsen, har faktiskt tänkt gå och kolla den där affären på Sturegatan som jag hört så mycket gott om. Lite knepiga öppettider om man jobbar bara :)

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.