• Svar på tråden Ume-brudar 2008
  • Skottdag07

Batwoman:
    Jag har beställt min klänning via Littlecoral.com Priset blev 1400:- inklusive frakt...sedan tillkommer 200:- för att hyra underkjol på ateljé A&K.

• Vinter09

Thildra.

Kom att tänka på att man kanske skulle kontakta Norrlandsoperan ifall de kan bistå med musiker, eller tipsa om namn på duktiga stråkare som man kan kontakta. Jag skickar ett mail till dem. Återkommer med info när jag vet mera.

Vart vill ni att de spelar i kyrkan, festen?

• Snart fru Nilsson

Sitter och funderar vilken typ av musik man ska ha under själva festen, egen cd musik, trubadur eller vad har ni för tips att ge? Någon som fått veta hur man går till väga när det gäller biljett till nästa helg på bröllopsmässan?

• Munchkin

Vi funderar på att ta med en dator och använda som "dj" lägga upp massa mp3:or som sen får rulla på under kvällen, billigt och bra :)

• Thildra
    Vinter09 skrev 2008-01-18 15:41:57 följande:
    Thildra.Kom att tänka på att man kanske skulle kontakta Norrlandsoperan ifall de kan bistå med musiker, eller tipsa om namn på duktiga stråkare som man kan kontakta. Jag skickar ett mail till dem. Återkommer med info när jag vet mera. Vart vill ni att de spelar i kyrkan, festen?
    I kyrkan, ingångsmusiken kommer att vara ett klassiskt stycke av J.Pachebel.

Jag har oxå tänkt tanken på att kontakta NO, men det har inte blivit av än. :)
    Lycka till!
  • Snart fru Nilsson

Okej, har ringt och kollat upp detta med biljetter till bröllopsmässa och festen. Vill man gå på både mässa och festen kostar det 195:- och mässan håller på mellan 10-15 på Scandic Plaza sedan klockan 20.00 är det buffé med ett glas vin eller öl på Schlagerklubben. Där kommer olika band och trubadurer spela två låtar var för att visa upp att dom finns och man ska få en liten försmak av vad man kan boka till sitt bröllop. 22.00 slår dom upp dörrarna för Schlagerklubben och allmänheten kommer in. Biljetter finns att köpa på www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx&var=ume%e5&Vkiid=dA9DrA9YuTzgwklJaQoOjg%3d%3d&Vkid=15244423&isAlternateNumberResult=False

• bummel

skottdag07 - Jag är oxå inne på att beställa klänning därifrån. Hur funkade det att beställa? Har du fått klänningen än? Blev den som du förväntat dig? Min m2b blev nämligen lite misstänksamm mot sidan..

• Snart fru Nilsson

Vill bara avbryta med att fråga om det är någon härifrån som ska gå allt till helgens mässa?

• Skottdag07

Bummel. jag har fått klänningen och allt fungerade jättebra. Det enda sopm var svårt var att uppskatta längden på klänningen eftersom det inte var längden ner till golvet utan fram till klänningskanten de ville ha. Passade ändå bra med den underkjol jag ska hyra.

• butterfly0725

jag ska till mässan! =) roligt att träffa er andra!

nu är jag nästan klar med hälften av förberedelserna...

-mock-up på inbjudningskorten är klara
    -restaurangen där vi ska ha middag är bokad
    -fotograf bokad
    -hotel bokad
    -min klänning köpt och väntar på att bli "repaired" lite på sidorna
    -dotterns brudnäbb klänning köpt
    -kyrka bokad

letar fortfarande efter/måste göras:

-violinist till mottagning
    -2 mediastudent som kan spela in förberedelserna, bröllop och mottagning
    -underkjol till sjojungfruklänning
    -solist
    -sambon och sonens kläder
    -göra klart inbjudningskort och vigselprogram

hur går det för er andra som ska gifta er till sommaren?

Svar på tråden Ume-brudar 2008