• Svar på tråden Ume-brudar 2008
  • Thildra
    bummel skrev 2008-01-23 15:14:23 följande:
    skottdag07 - Jag är oxå inne på att beställa klänning därifrån. Hur funkade det att beställa? Har du fått klänningen än? Blev den som du förväntat dig? Min m2b blev nämligen lite misstänksamm mot sidan..
    Jag beställde min klänning därifrån oxå. Den har nu hängt i garderoben ett tag(var ute i goood tid :) ).
    Min klänning passade perfekt förutom att den var lite lång, men jag tog i lite så det var nästan väntat. Det går ju att sy upp...
    Det var enkelt att beställa, jag använde mig av Paypal's betalningstjänst för att känna mig lite säkrare. Det du/ni måste vara beredda på är att tullavgift tillkommer.

Vi ses säkert på mässan i helgen, tjejer! Jag o m2b ska dit o träffa Anders på Brännlands, bland annat.
  • annaomatte
    Munchkin skrev 2008-01-17 19:24:12 följande:
    är det nån som vet nåt om red and black? kikade på deras hemsida och de gjorde visst bröllopsuppsättningar för 1200:-På alla andra ställen jag tittat på i stan ligger priset mellan 2000 och 2500
    Min bästa kompis fixade hår och make-up på sig själv och alla fem brudtärnor (däribland jag själv) på Red and Black. Hon var jättefin och väldigt nöjd. Dessutom är relaxen mycket trevlig, vi var där förra helgen med svärföräldrarna och det var hemskt uppskattat av oss alla!
  • Munchkin
    annaomatte skrev 2008-01-25 11:05:57 följande:
    Min bästa kompis fixade hår och make-up på sig själv och alla fem brudtärnor (däribland jag själv) på Red and Black. Hon var jättefin och väldigt nöjd. Dessutom är relaxen mycket trevlig, vi var där förra helgen med svärföräldrarna och det var hemskt uppskattat av oss alla!
    Det låter ju jättebra, man blir ju lite skeptiskt näsr priset ligger så väldigt mcyket lägre än hos de inne i stan *S*
    Ska kolla hur priser osv är hos salong Liss i holmsund på mässan i morgon, de ska tydligen vara väldigt duktiga med :)
  • Snart fru Nilsson

Vi var på mässan idag, tycker den var bra men ack vad det var trångt. Skulle gärna haft det på annan plats, fick lite idéer där så det kändes bra. Nu blir det mat klockan 20.00

• grabbarna

är det någon av er som var på mässan igår? funderar på om den är värd en resa till sundsvall när det är där i feb (håller till i övikstråden annars)

• Munchkin

jag tycker mässan var jättebra , särskilt om man jämför med tidigare mässor i Umeå. Däremot gav inte festen på kvällen nånting....urkass mat och halvdan underhållning även om det fanns ett par guldkorn bland de som uppträdde....

• PN78

Butterfly0702-

är klar med följande saker:

-kyrkan, festlokal samt mat bokad
    -fotograf bokad
    -hotell och brunchen dagen efter bokad
    -frisör bokad (Salong Liss i Holmsund)
    -klänning köpt och ring beställd
    -påbörjat att göra inbjudningskorten denna helg

kvar att lösa:

-vad ska vi ha för tårta?
    -göra klart inbjudningskorten samt påbörja vigselprogram och festprogram.
    -börja fundera på hur dukningen skall se ut
    -vem skall filma vigseln och talen under middagen?
    -DJ måste bokas

• bummel

Jag gillad också mässa. Massor av tips och bra att få prata med de olika utställarna som man läst om på nätet. Tycker den är absolut värd att besöka.
    Det enda som var jobbigt var ju i så fall att det var så himla mycket folk och inte alls lika mycket plats.. Särskilt jobbigt med lilltjejen då hon gärna ville krypa runt på golvet och äta upp alla rosenblad och annat diverse.
    Sen kom det en journalist och frågade om vi ville svara på några frågor... Så här blev det:

www.folkbladet.nu/2008/01/28/giftastankar-%e2%80%93-da-ar-det-glitter-och-glamour-som-galler/

Nu börjar det närma sig att jag är färdig med mina inbjudningskort. Tanken är att vi ska skicka ut dem här i slutet på veckan. Har ni andra som ska gifta er i sommar skickat ut inbjudningarna?

• Skottdag07

Har red & black någon hemsida? Var håller de till?

Jag har idag varit och kollat in ring i sista minuten. Skulle ta mormors ring var det tänkt men morfar verkar inte längre med på idén så jag måste kanske gardera mig...

Svar på tråden Ume-brudar 2008