• Svar på tråden Ume-brudar 2008
  • Snart fru Nilsson

Vaa är det mässa??? SKOJ!!!

• butterfly0725

jag hoppas att det blir en lite bättre mässa i så fall...var på förra årets och tyckte att den var "ho-hum"...ingenting speciellt...

i helgen gjorde jag färdig vår "save the date" kort. ska bara limma fast ett tjockare papper bakom och sedan magneten (beställde massor i fjol när vi tänkte gifta oss men det blev strul och var inställt...naja, bra att den kommer till användning ändå)

• bummel

God fortsättning på er allesammans!

Tjohoo! Då har man äntligen bokat kyrkan också. Det var inte helt lätt att komma fram på deras telefon idag men tillslut så.. Känns som att nu kan man ta tag i allt lite mer på allvar när man har ett datum helt bokat. Först på prioritetslistan just nu är inbjudningskorten.

• butterfly0725

bummel: vilken kyrka ska ni gifta er? förstår verkligen ang. att ringa expeditionen om bokningen.....

har lagt upp vår save the date kort i mitt galleri om någon vill se

• bummel

butterfly - verkligen fint. kortet var supercharmigt!
    Vi har bokat backenkyrkan den 12/7.
    Har ni med bokat?

• butterfly0725

min sambo sa att hans min var "goofy" typ nähä, nu ska vi gifta oss och jag kan inte göra någonting åt den....LOL
    tog bilden med fjärrkontrollen och var den enda där båda såg okay ut

vi ska också vara på backenkyrka, den 8 augusti, kl 15:00

• PN78

Vi kommer att bo på Plaza men vi har bokat sviten mellan natten fre-lör så att vi kan njuta av bubbelbadkaret och sitta i sofforna och mysa. Sedan bokade vi ett "vanligt" rum mellan
    lör-sön. Vi fick då ett rum med fin utsikt över älven.
    Det blev samma kostnad att boka sviten + ett vanligt dubbelrum som att boka sviten mellan lör-sön.
    Vi kände att när vi väl kommer till hotellrummet efter festen kommer vi inte vilja öppna upp en champagne och bubbla, vi har brunch tillsammans med våra gäster dagen efter klockan 12.

• batwomen

Ja äntligen börjar det röra på sig igen...
    Jag har bokat kyrkan och vi var och beställde ringar i dag,
    vi ska förlova oss först så vi beställde alla tre ringarna på en gång. Nu känns det plötsligt mycke mera allvarligt.

Appropå klänningar så har Änglalikt ganska olika klänningar hon köper in det hon tycker om och bara en i vare st. Golder Existence kommer att få hem mera klänningar i februari (lite hemma nu).

Smycka sa att det skulle bli mässa den 26 jan inträde 50 kr och på kvälllen är det trubadur visning på slager klubber om man vill lyssna på olika trubbadurer innan man bokar någon.. kostnad 175:- tror jag, då får man va kvar då den vanliga slagerklubben öppnar oxå. (biljetter bla på smycka.)

Annas catring kommer att ha en egen bröllopsmässa i stöcke i feb.

Nu ska jag börja göra inbjudningskorten nu när jag vet vilken tid jag fick i Kyrkan (en hann före så jag fick ta alternativ 2, kl 16.00. men det känns helt ok.
    Vi kommer oxå att boka stora hotellet som bröllops svit.
    Nu ska jag ringa och boka sviten på hotellet i Lyxele för våran förlovning .. Ha en bra kväll.

• batwomen

Är det någon som vill så hänger jag gärna på en resa till skelefteå för att kolla deras utbud av klänningar.
    Vännes har ju en oxå men jag tror att det utbudet är litet.

• tomtebobrud

Hejsan alla brudar i Umeå!
    Skall också gifta mig, närmare bestämt den 28/6 i Backens kyrka.
    Bröllopsfesten kommer att hållas i Göstas loge.
    Har läst lite i er tråd och sett att det finns några som inte är nöjda med högtidskläder. Jag var in en sväng dit för ett tag sedan och kände mig inte speciellt välkommen. Hon tyckte att jag skulle boka tid en fredag förmiddag för personlig service men jag vet inte...
    Är det någon som varit på Änglalikt? I så fall vad tyckte ni?
    Är det möjligtvis som har något telefonnr. eller en hemsides adress?
    Kommer nog att hänga lite här och snappa upp bra tips och ideer och delge mina om jag har några =)
    Mvh Marie

Svar på tråden Ume-brudar 2008