• Svar på tråden Ume-brudar 2008
  • Munchkin

Nu har jag postat våra inbjudningar, så de borde landa hos våra gäster i morgon :D

• Silvergalen

Hej, jag är ny här. Ska gifta mig i sommar i juni(stadskyrkan). Jag blev glad när jag såg att min gamla magdanskompis är med här! Hej på dig! /Anna

• butterfly0725

silvergalen: jag dansade också magdans hos titti...vem dansade du med?

• ina ina

Hej.

Här är en till som ska gifta sig i Umeå..

Fösöker vara lite anonym då vi inte har skickat ut inbjudningarna än och ingen i vår närhet vet om att ett bröllop är på gång

Både kyrka, präst och festlokal är bokad så det är bara inbjudningarna som ska sändas

Funderar en del kring brudbuketten, var ska ni beställa era?

• Madam Mim

Hej,

Jag och min pojkvän skulle vilja viga oss utomhus men med 90 gäster är det lite lurigt med platser. Är det någon som kan tipsa om en bra och vacker plats i Umeå eller strax utanför?

• annaomatte

Jag har nu äntligen kommit igång med planerandet, har känts som att augusti är så långt borta... Är det nån av er som har tips på en bra kantor...ska vara i Strömbäck och där "ingår" ju varken kantor eller präst. Prästen som jag ville ha har jag fått, men har ingen aning om kantor. Dessutom funderar jag på hur ni löser det med transport främst från kyrkan och till festlokalen? Ordnar ni det eller låter ni gästerna ordna det själva? Vi har ganska många långväga gäster som säkert flyger upp..

• Skottdag07

AnnaoMatte: Vår kantor heter Jenny Lindberg och är superbra! Hon har en otroligt bred repertoar och uppskattar att man väljer sina egna favoriter ihop med henne. Hon spelar självklart prgel, men hennes främsta instrument är piano.

Madam Mim: Norrforsloge är en jättefin plats strax väster om Umeå. Man kan gifta sig utomhus utanför logen och ha festen i/utanför om man vill. De har även ett stort kök att tillgå. Kontaktperson är Doris Fredriksson i norrfors.

• PN78

ina ina- Jag skall beställa min från Holmsundsblommor. Har sett arrangemang från dem och helt underbara buketter.

• annaomatte
    Skottdag07 skrev 2008-02-15 16:51:07 följande:
    AnnaoMatte: Vår kantor heter Jenny Lindberg och är superbra! Hon har en otroligt bred repertoar och uppskattar att man väljer sina egna favoriter ihop med henne. Hon spelar självklart prgel, men hennes främsta instrument är piano.
    Tack för tipset, hur får man tag på denna människa då? :) Jobbar hon i någon kyrka eller extraknäcker hon bara som kantor?
Svar på tråden Ume-brudar 2008