• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Bauti

Godmorgon
    På väg till tomteverkstan. Jag skall kolla upp n är det blir vårbazar så mailar jag ut det. Men bara så ni vet kan man alltid komma och handla i "affären" på dagara.
    Vi har öppet varje dag till 15.30 förutom tisdag då vi stänger 13.00

Tjing så länge

• FruTez

ab: Är det commander weddingcrasherdax du menar?

• FruTez

Förresten, vi åt på La Terazza igår. Det var väldigt god mat och bra service. Ett stort plus för deras underbara desserter! Ett stort minus för att det var jättehög ljudvolym i lokalen.

Tänkte på resturanger, Nibla: Hur var La sombrita?

• Nibla

Hej på er!

Tack för igår!

Ab, det är bra att veta att det blir normala barn ändå....*fniss*
    Nides, tack för den gulliga presenten!!
    Tez, La Sombrita var sådär. Servicen sådär, maten var lite väl flottig. Tycker bättre om Mañana!

Har varit på Ultraljud idag! Allt verkade normalt och den är hela 16 cm lång. Den sprattlade hela tiden, ville inte ligga still. Fick en del bra bilder i profil där man ser näsa och mun. Datumet står fast, 31/8.

• Ab fab

Åh va kul. Vinkade ködeln till sin mor? *s*.

Glöm nu inte att hyra 9 months i helgen

manana är ett bra ställe. när det gäller tapas skall man undvika det läbbiga stället på värmlandsgatan...brrrr. Jag har lyckats samla ihop mina gamla vänner till en kväll på stan. After work på A1 och sen middag på Tranquilo sen. Tranquilo är mysigt o gooooda drinkar

• FruTez

Usch.... jag har precis haft ett gräl med en kollega... det hela började med att han kom med ett problem och jag skulle förklara varför jag gör på mitt sätt. Det slutade med att han sa till mig att det inte gick att diskutera med mig och att jag skulle sluta att skrika! Skrika???? Jag vet att jag lätt höjer rösten, men denna gången skrek jag verkligen inte! Efter grälet så var jag tvungen att fråga en kollega som jobbar brevid om han hade hört nått och det enda han hade hört var när jag sa till elaka kollegan att gå härifrån för att han var så otrevlig. Alltså har jag inte skrikit för då hade han hört hela grälet!!

Usch... Efteråt var jag så upprörd så jag började att grina! Kan inte förstå hur en person som jag alltid har uppfattat som så snäll och trevlig plötsligt kan bli värsta typen! Inte nog med att han tyckte att jag skrek han sa även till mig att jag faktiskt måste tänka på hur jag beter mig eftersom jag sitter i en offentlig mijö och att jag skulle tänka på alla kunder! (det fanns inte ens några kunder inne då!) Då kunde jag inte låta bli att svara honom att jag faktiskt inte är en barnrumpa som han tror att han bara kan läxa upp! Detta är ju mitt arbete och man måste ju kunna diskutera även i en offentlig miljö! Sen när jag förklarade ytterligare en grej sa han att han faktiskt sket fullständigt i vad jag tycker om saken, det spelar ingen roll!!!! Förstår inte att han började attackera mig personligen?!?!?! Jag blev så chockad!

Jag gick och pratade med min chef efteråt. Självklart hade kollegan redan varit där och beklagat sig över mitt betende.
    Jag berättade som det var och började självklart att grina igen, pinsamt!!Jag var tvungen att säga till chefen att jag brukar inte grina över sånt här, men att jag tog så illa vid mig av att kollegan började gå på mig personligen och sa till mig mig att jag skrek när jag bara pratade och hur jag skulle sköta mitt jobb?

Sorry att det blev så långt, mnen jag kände att jag måste skriva av mig litergann.. jag blev verkligen ledsen över detta...

• Frujj

Tezz: kramar om, vad trist med gräl på arbetsplatsen

Nibla: Vad roligt! Och grattis till att allt såg bra ut 16 cm.. jösses då borde min vara nåt i den stilen oxå ju..
    Undra om min mage syns mer än vad jag själv "vill se". Kanske jag som förnekar.. Hmm imorse frågade dottern om jag hade nya byxor (hade ett par mammabyxor på mig) "Ehh nääää jag har bara inte använt dom på länge"... Dags att göra ett avslöjande snarast känner jag.... ikväll får det bli!

Har blivit erbjuden ett vik på ett annat ställe och börjar där 1/4, visserligen halvtid men det betyder att jag kan lämna det ena stället som jag inte trivs på och jobba kvar på ena (har ju två 50%tjänster nu, samma huvudarbetsgivare men olika "delar" ja ni fattar nog.) och det "nya". Ska bli så kul!!!
    Pratade med min "kontaktperson" idag och sa att jag tänker lämna.. så gött!!!

*firar*

• Frujj

Tezz: Läste just din blogg.. Vad IRRITERANDE!!!!!!!!!!!!!!!! *GRRRR*

Vad gör hon där???

• Ab fab

Tezz- usch så jobbigt. Men se det som ytterligare en kick i arbetet att söka nytt jobb.

Frujj... hmmm... ja.. det är dags att berätta.... tur att E är tonåring o så självupptagen som bara tonåringar kan vara

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...