• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Frujj

Tezz: Jag (vi) tänker inte ta reda på könet. Klart man är nyfiken men jag tycker det tillhör lite av tjusningen med det hela och gå och gissa lite och fundera. (fast inte när alla andra gissar och kommenterar..) För mig är det lite av "belöningen" när man legat där o kämpat o svettats på förlossningen att då äntligen få se vem som bott i ens mage
    Men det är min åsikt om det där!

• Nibla

Tez: Vi vill bli överraskade!

Ang din kollega. Jag brukar efter argfasen gå in i vara-övertrevlig-fasen. Så där irriterande trevlig, så det nästan låter lite sarkastiskt..... löjligt kanske. Hehe!

Frujj, hur många kan er båt ta?

• Frujj

Här ute är man ju inomskärs, fast jag är inte heller så förtjust i stora vågor. Jag är ju ingen segelkvinna från början.. min erfarenhet av havet är Englandsbåten varje år när jag var liten.. men andra dejten med N tog vi en tur med båten.. idag fattar jag inte hur jag "vågade". Inte för att det är farligt men hur kan man ge sig iväg på såna okända äventyr med en kille man bara träffat en gång.. haha (fast pratat i tel med i timmar.. haha) o sen dessutom fick jag världens dundermagknip.. haha det har vi skrattat åt mkt efteråt..

• Frujj

Överraskningar är trevligt tycker jag med!

Nibla: Hmm vet inte säkert men ska man sova i båten finns det 6 eller är det 8 kojplatser.. men om man bara åker över dan får man ju plats fler. Ska kolla med N.

• Nibla

Frujj,
    Tur att du inte tänkte på den där filmen "Lugnt Vatten" eller "Farligt Vatten". Om ett par som åker ut med en segelbåt och blir knivskurna. *brrr*

Ska uppdatera bloggen ikväll. N tog en massa kort med sin systemkamera som han redan laddat upp.

Fika-time!

• FruTez

Frujj: Du frågade förresten om viner och så. Du skulle ge bort det i present? Vi har gjort så här en gång. Vi köpte en jättefin trälåda med plats för två vinflaskor på systembolaget. Sen köpte vi en flaska rött, Penfolds (nr6301) och en flaska vitt, Penfolds (nr6463). Båda är från Australien och det var en väldigt uppskattad present!

• Frujj

Fast det där med o kolla kön, en kompis till mig såg jättetydligt vid båda rutin-UL att det var pojkar. Hon sa att hon såg jättetydligt, pung, snopp och navelsträng. Fattar inte hur hon såg det för jag tycker bara det är en svartgrå-nånting. Klart man ser konturer men den där lille kan ju inte vara så stor *s*

Läste även i ett annat forum där en tjej berättade att vid deras UL så hade läkaren sagt rakt ut vad det var! Jag ska säga till när jag går att de INTE får säga även om det syns jättetydligt..

• FruTez

Jag kan förstå dom som vill ta reda på könet för att kunna typ köpa kläder osv. men personligen skulle jag nog också vilja bli överraskad. "Åh, titta en liten...!"

• FruTez

Frujj: På systembolaget! Förrut hade de en jättefin bild på den på deras hemsida, men den har de tagit bort??

Presentlåda i trä
    (Varunummer: 995)
    Helflaska
    Pris: 65.00 kr
    2 helflaskor
    Pris: 95.00 kr

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...