• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Frujj

Ab: *ropar*
    Har du (eller nån annan såklart) tips på nåt trevligt vin man kan ge bort i 65-årspresent??

• Frujj

Tja... vad kostar ett "bra" vin? Helst rött
    200 kr?

• Nibla

Frujj,
    grattis till jobbet! Lycka till med tonåringen ikväll....

Tez,
    Jag vet precis hur du känner med kollegan och tårarna. Jag har jättelätt för att börja grina när jag känner mig orättvis behandlad. Oftast blir jag ledsen, sen kommer ilskan. Jag brukar intala mig att om folk kommer med personliga påhopp är det DEN personen som har "issues".

• Ab fab

Röd Crozes no 2800 139 kr. fyndvin enl allt om mat

• Nibla

Tez,
    Förresten, nästa gång din avlösare kommer så skulle jag låsa datorn så bara du kan gå in på den. Hon behövde väl ändå inte den datorn?

• Frujj

ÅHH ett vårtecken!
    Det åkte just förbi en sån där sopabortgrusfrångångbanormaskin

• Frujj

Tack Nibla! Känns jättekul, fattar nästan inte att det är sant, bara en arbetsdag kvar på den ena av mina nuvarande två halvtidstjänster. TYcker det har fungerat dåligt där länge, ingen ledning, ingen som bryr sig, ja jag har ju berättat om stället förut. Ska bli skönt att bara lämna dem. *glad*
    Sen att det bara är ett vik är väl inte så kul men bättre än inget och jag får ju erfarenhet av den delen av mitt yrke. Och den delen är så jag VILL jobba och alltid har tänkt mig att jobba när jag gick utbildningen!

*glädjeskuttar*

Ab: Tack för tipset!

• Nibla

Frujj,
    det är verkligen viktigt att man trivs med det man gör! Jag trodde hela tiden att jag trivdes JÄTTEbra på mitt förra jobb, men det är inte förrän nu som jag inser att jag kanske inte gjorde det. Jag hade iofs inte så mycket att klaga på, men med det jag jobbar nu, det är verkligen klippt och skuret för mig!

hade förresten lönesnack med konsultfirman igår och konsultchefen gick igenom omdömen som min chef gett mig. Fick högsta betyg på 6 av 8 områden och näst högst på de resterande. HOPPAS det spelar in när nya lönen sätts!

/Nibla som tycker det är roligt med beröm och gärna "skryter" om det. (Jantelagen, släng dig i väggen!!) *fniss*

• Frujj

Kommer ni ihåg det vi prata om igår.. det man kunde kolla på en sida på nätet. 1981 på båda!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...