• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • FruTez

Bauti: Du har svar på mailen! Jag förstår att du blir orolig över mina SEGLARkunskaper när jag bara åkt Stenabåt! Hahhaah!

• Ab fab

Promenad i hemmakvarteren. Fika på söta fiket och lite grönsakshandling hos torghandlaren. Satsade 50 kr på lotto så jag tänkte bli oanständigt rik idag*s*. Städat hemma, tvättat och gjort köttbullar på ett kilo köttfärs. Satte fjädrar i en buske utanför- det är så mycket påskpynt som jag brukar göra. Nu väntar inredningstidningar och långt bad tror jag.

tezz- hoppas pluggandet går bra. Jag var på TUR och kollade lite konferensställen, bl a utanför Dublin där jag tänkte lägga en av höstens konferenser.

• FruTez

ab: Låter som att du har en trevlig lördag!

Pluggandet går långsamt... för några timmar sedan åkte jag och svärfar upp till torget och jag köpte lax med nån fyllning som jag tänkte att vi skulle käka ikväll. Sedan åkte vi och köpte lite lunch. Nu sitter jag här och halvsover vid datorn... *Zzzzz* Sitter och läser och ögonen känns så tunga! Haha! Kanske ska gå en liten sväng så man piggnar till! Hihi!

Vilka tror ni vinner melodifestivalen ikväll?

Jag har satsat en femtiolapp på Nordman och maken på Bengtzing. Det blir lite roligare att titta då ikväll! Fast jag tror att Perelli vinner... Hoppas på Nordman, det var ok odds och då får jag en liten slant tebax!

• Nibla

Perelli eller Sanna Nielsen vinner. Tror dock att Sjögren och Diamond kan bli farliga också.....(äldre generationen vs sms-generationen)

Har varit och pysslat idag, alltid lika trevligt! Hann med att göra hela 8 kort!!!

Har laddat upp med chips, godis och en Calippo Cola (min gravid-craving) inför en helkväll i TV-soffan.

Kram på er!

• FruTez

Calippo eller jag menar Nibla! Hihi! Ha en mysig kväll!

Så, strax dags att bege sig från jobbet/plugget. Det blev en hel del gjort... känns skönt! Ha en trevlig afton mina damer! KRAM!

• Carma07

Godkväll

Hemma från pysseldagen, men har inte varit lika kreativ som Nibla. Fick gjort ett kort och påbörjat ett annat projekt. Får skylla på min järnbrist. Jag åkte direkt hem till min ostmacka med youghurt och müsli som är min gravcraving.

Ab: Ditt kort är klart. (Det enda jag presterade idag ). När behöver du det?

Frujj: Segling till sommaren låter trevligt. Mina seglarkunskaper ligger på samma nivå som Tezz. Får man plats i en flytväst med stor mage?

Har dålig koll på melodifestivalen och svårt att gissa vem som ska vinna. Men bara inte Sjögren vinner.

Ha en trevlig kväll.
    Kram

• Frujj

God morgon/förmiddag!

Hade en härlig möhippedag igår, dagen blev hellyckad förutom att på förmiddagen så ringde de från Hotel Opera och sa att pumpen till bubbelpoolen hade gått sönder så vi kunde inte bubbla.. ringde runt några andra ställen i panik och hörde om det fanns men det var antingen redan bokat eller way to dyrt. Så vi utnyttjade bastun och duscharna gratis istället. Sunkigt ställe så på sätt o vis var det tur att vi fick det gratis....

Chokladprovningen var jättekul, det var inte så mycket provning utan mer att vi fick göra egna praliner
    Killen som hade det var dessutom jätterolig

Vi får hoppas på en fin sommmar i år då så vi kan ta en segeltur, jag är ingen hejare på det där heller men N är ju den som är född seglare här.... Han får sköta detaljerna.. så sköter vi det trevliga - solandet, snackandet, fikandet

Carma: Jajamen man får plats med magen under flytvästen, den sommaren som W låg i magen var ju vrålvarm och då var vi ute en del!

• Bauti

Hej
    Vilken underbar dag. Jag och Linus (vovve) har suttit ute på gräsmattan och njutigt av vårdofterna , fågelsång och en citronfjäril. Riktig lyx för själen.

Jag behöver eran hjälp.
    Vi har lite problem med vad salongen skall heta.
    Det vi vet är att det skall heta Salong ...... (och nåt mer då).
    Så se till nu att pumpa på med ideer.
    Själv har jag fatnat för Salong Orkide (helt insnöad på det).

Trevlig söndag!

• Bauti

Heluuuu!!!!!
    ÄNTLIGEN kom snön. Jag och alla barn är nog dom enda som är riktigt glada
    Lite handbromsvändning från igår.
    Ååååå nu myser jag riktigt mycket. *kastar mig ut och gör en snöängel*

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...