• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • FruTez

Nibla: Åh, va roligt med skor!! Det är ju så praktiskt, man behöver inte plocka av sig massa kläder och det går fort att prova! Min man är också sån, han är bättre att shoppa med än mina vänner! Hehe! Han är snabb och effektiv. Han har nämligen fattat detta att om han hjälper mig att hitta rätt i butiken, då kommer vi fortare därifrån!

• Ab fab

låter som när jag shoppar åt min mor.. jag plockar fram o kommenterar. Det är flera gånger jag fått frågor omjag jobbar där eller om jag kan tänka mig att hjälpa andra

• Nibla

Ab: Personal Shopper, kanske nåt för dig?

• Ab fab

nja... bara när det gäller pensionärer .-) Jag avskyr att shoppa, ett sådant jobb vore rena döden för mig. Är effektiv för att jag vill därifrån...

var köpte du skorna?

• Nibla

Skopunkten på Backaplan. Kanske inte världens bästa kvalitet, men kul när nåt passar för en gångs skull!

• Ab fab

låter lockande.

det blev inte allum i lördags. orkade inte handla- var ju sur *s*

men tänkte svänga förbi på torsdag. har bara varit förbi en snabbis en gång. vilka affärer skall man kolla i?

• Nibla

I Allum har du ju mest de stora butikskedjorna; Indiska, HM, KappAhl etc.

På samma plan som Indiska och Hemtex finns det en inredningsbutik som heter DiModa, de brukar ha en del söta och coola inredningsprylar. Sen finns det en butik med chokladpraliner.....har dock inte provat dem, men de ser goda ut!

• Ab fab

Du får vi ta oss en sväng där innan det är dags att slå sig ígenom ICA. Antar att jag inte är den enda som skall handal helgmat på torsdag...

• Nibla

Vi har själv-scanning på ICA vilket ska vara smidigt. Dessvärre har jag tre gånger i rad åkt på avstämning....

Usch, vill inte jobba.... har börjat med en lista över saker som jag ska packa inför resan.

Frujj, du som är erfaren "bullbagerska", vet du om man kan ta Imodium om man är gravid och man åker på turistmage på semestern?

• Ab fab

en sak som är bra för semestermagar är yoghurttabletter. De normaliserar och lenar. Använda dem i Tunisien o mamma i Indien. effektiva finns på hälsokosten

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...