• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Ab fab

fasiken va bra att du fick lämna det andra ställen. Lyckan att hitta rätt är fantastik.

Skäms inte för din framgång!

• Frujj

Ja det är viktigt att trivas! Jag har slutat inbilla mig att jag trivs bara för att jag har fått ett sånt jobb jag är utbildad till.
    Vräkte ur mig (på ett trevligt sätt förstås) till min kontaktperson idag vad jag tyckte om organisationen, hur de har behandlat mig och vilket slöseri på resurs det har varit när jag inte har fått göra sånt jag är där för utan att de istället har tagit in föreläsare utfrån och betalat dyra pengar för *skandal* Bara för att den områdeschefen ser mig som ett "hot". GOoooodbye den stadsdelen!!!!

• Nibla

Frujj,
    Jag har aldrig satt min fot på en segelbåt. Fast det ser härligt ut!

• Frujj

Kanske dags i vår/sommar då?
    N tyckte det var så trevligt att träffa er när ni var här sist (och på Taras) så han föreslog att ta med er ut på en segeltur, typ till Marstrand eller nåt annat trevligt ställe
    Fast när det är lite varmare såklart....

• Nibla

Frujj,
    Åh, vad kul!!! Jag har alltid tyckt det ser så trevligt ut! Har ni segelbåt?

Jag orkar inte jobbar mer....sitter bara och tittar på bilderna på Knorren! *stolt*

• Frujj

Ja vi har en segelbåt N är väl både gjord och född i en sådan.. haha
    Hoppas på en fin sommar så man kommer ut lite. Vore kul om alla som vill här hängde med på en tur nån gång! Så kan man segla till Marstrand och gå och käka där och sen segla hem

Nibla du får scanna in bilderna och lägga in på bloggen!! *vill se vill se*

Vi fick några bilder från när vi gjorde KUB men väntar med o blogga nåt sånt tills vi varit på "stora" ul om 2 v.. hihi. Och med tanke på att alla inte vet än så... hehe

• FruTez

Tack för alla omtänksamma ord... det känns gott att höra!

Nibla: Jag blir också ledsen först och arg sedan när jag känner mig orättvist behandlad. Jag börjar nog bli lite arg nu. När jag käkade lunch så satt vi vid samma bord. Då när några andra gått iväg och vi bara var några få kvar säger kollegan: Fick du pratat med "chefens namn" förrut?

Åh ,jag blev så arg!! Han visste ju inte att jag gått in till chefen och pratat med honom. Han måste ju menat att chefen skulle "kalla in" mig till honom eftersom han ringde till chefen först. Jag svarade honom med att bara säga mmmm och sen kände jag att jag inte kunde sitta kvar för jag var rädd för att säga nått dumt, så jag var tvungen att bara gå!

Så, jo... jag börjar nog gå in i den arga fasen nu!

Ang. ett annat problem med den tjuvläsande kollegan. När kunder ska betala så behöver kollegan använda datorn, inte annars. Då är det ju också bara kassaprogrammet som hon ska använda, inte Internet eller Outlook eller nått annat alls! Jag har börjat stänga ner Outlook när jag går, hon har ju inte lösenordet till den. hehe! Orkar inte ta itu med det nu...

Ang. annat trevligare! Jag tycker det är så kul att höra om att de små liven växer så det knakar! Är det någon av er som tänker ta reda på könet innan eller vill ni bli överraskade?

• Frujj

Jag insåg förut idag att det är bara EN arbetsdag kvar på det stället jag kommer att lämna! Tjohoooooooooooooooooo jag kan ju räkna ner timmarna!! Wohooooooooooooooooooo!!!
    Fattar nästan inte att det är sant, känns som om jag sitter o ljuger för mig själv. Har ju inte skrivit på några papper än så det kan ju skita sig *darrar*

• FruTez

Nibla: Ja, scanna så vi också kan se!!!

Frujj: Jag är inte så glad i havet... hehe! Gillar inte när det gungar, men är det lugnt vatten så ska det kanske gå bra att segla! Förresten, grattis till jobbet!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...