• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Frujj

Tezz: Jag brukar gå till Kärra simhall, där är kanonbra. Lagom stort och inte så mycket folk. Och fräscha lokaler! I jämförelse med tex lundbybadet där det alltid är skitigt och äcligt, fy jag hatar när det är vått och smutsigt på golvet.. uppblött papper och hårstrån.. *krullar tårna*
    HUUUUU

• FruTez

Carma: Nä, förresten, nu såg jag att det var ett föräldrarvikariet. Visserligen med chans till förlängning, men vi vet ju vad som komma skall så de kanske inte vill ta in en till föräldrarledig... hihi!

• FruTez

frujj: Jag har gått några ggr. till Kristinedal, vid Gamlestan. Det är okey, men jag gillar inte att det är så himla dragit.... *brrr* Kallt! Fast det är ganska trevligt att simma där på sommaren. De har ett stort fönster mot kanalen och på sommaren är det riktigt grönt och fint. En gång var det en sån där gammal fin glänsande träbåt som puttrade förbi... Man Det var väldigt sommrigt! Hihi!

• Ab fab

Det finns väl en simhall i Hammarkullen?

Frujj- du behöver inte bestämma dig alls. Dyk upp om du känenr för det. Det är inte så himla organiserat som det låter, jag litar på att R är pedagogisk o duktig

• Frujj

Hammarkullen.. hmm *tänker* tror det finns en simhall i Rannebergen, men jag är inte säker. Fast kärra är ju nära både där jag bor och Tezz jobbar

Ab: Ok om jag skulle komma så behöver jag en adress... möjligen vägbeskrivning.
    Jag var på intervju för ett jobb igår, det gick bra och kändes jättebra, verkligen ett sånt jobb jag vill ha. Mot slutet av intervjun säger damen att dom har intervjuat en annan tjej som hade en merit som passade bra för det jobbet (som inte jag har) så om hon vill ha jobbet så går hon först. Jag är nr 2. Kändes trist att få höra det redan under intervjun!!

• Frujj

Vilken tid var det imrogon? Och vad ska man ta med sig i så fall?

• Ab fab

jag mejlar dig telefonnummer, adress o länk till karta.

jobbigt att höra en sådan kommentar, men också bra att få direkt reaktion och veta varför man kommer tvåa.

• FruTez

Frujj: Ta med dig din Lap top! Jag som inte har någon tänkte ta med mig cocostoppar istället!

• Frujj

Ab: tackar
    Ja, trist att höra det där men samtidigt ändå "bra" för då kan man ställa in sig på det negativa beskedet man får när hon ringer när de väl bestämt sig, så slipper man gå hela helgen och hoppas på nåt man ändå inte får. Har gjort det tillräckligt med gånger nu ändå känner jag.
    Jag har sparat alla annonser från jobb jag sökt till det jag är utbildad till, så jag tänkte jag skulle räkna hur många jobb jag sökt och hur många intervjuer jag varit på... Tänkte även göra en sammanställning av "vanligt förekommande frågor på en intervju" Kan ju vara bra att ha om man söker jobb längre fram eller om nån annan är intresserad. Kanske nästa steg efter CV-skrivandet

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...