Västeråsbrudar
Den gamla tråden hade stängts så jag passar på att öppna en ny.
Hur går det för er?
Den gamla tråden hade stängts så jag passar på att öppna en ny.
Hur går det för er?
Jag är här Men ska snart släcka ner.
Det står lite still även här.
Har fått svar av mankören att de tyvärr inte kan framföra rövarsången av olika skäl. Men han hade pratat med en kollega i Arboga som framfört den under något Ronjaspel med hans kör.
Så jag ska kontakta honom och höra om priset....
Har även hittat rätt ring Men nu åker vi till Sälen under påsklovet så det blir att ta tag i det efteråt när balansen återfunnit sig i plånboken.
Rebellen75 hur har det gått med lokal?
Martina- Hur var provsmakningen?
Letade fram listan så att den inte kommer bort..
Skottdagen2008, 29 februari 2008
Martina76, midsommarafton 2008, Ängsö Kyrka
Paeonia, 18 juli 2008, Hubbo Kyrka
MrsDilley, 26 Juli i surahammar's Kyrka
JoF2008, 2 augusti 2008, Kungsåra Kyrka
Nufsan, 9 augusti 2008, Västerfärnebo Kyrka
Mrs Love, 20 september 2008, Badelunda Kyrka
Rebellen75, 9 maj 2009, Hubbo Kyrka????
Stich, 6 juni 2009, Romfartuna Kyrka
MissU, 18 juli 2009, Kyrka ?
Provsmakningen var faktiskt något av en besvikelse. Jag trodde det skulle vara mer och bättre. Men vi kommer att beställa vår tårta från Brynolf - ska boka en tid med konditorn.
Igår var vi och fixade kläder till min blivande. Är inte 3500 rätt dyrt? I detta ingår skjorta, kravatt, väst, byxa och kavaj (sån där lång, vet inte vad det heter...) och manschettknappar. Men det blev snyggt! Till mig fixade jag skor och halsband. Det är skönt att bocka av lite grejer på listan.
Vad tråkigt att provsmakningen var en besvikelse
Shit, kostar det sååå mycket att hyra herrkläderna?
Tänkte ca 2000, inte mer ivarjefall.......
Vi ska hyra jaquett som är ungefär som en frack fast den är inte delad bak. Och istället för vit väst och vit rosett så har man färgad väst och kravatt eller plastron i matchar varandra. Sen är det randiga byxor i grå färgskala istället för frackens mörka byxor.
Jag tror att västen och kravatten kommer vi sy upp så de blir samma gröna nyans som mina detaljer i klänningen. Det kan nog bli svårt att få det att matcha annars. Samma sak med dotterns näbb/tärn klänning. Och sonens väst och kravatt.
Jag kan inte bestämma mig för om hon ska kallas näbb eller tärna Hon fyller snart tio så hon känns stor som näbb. Jag kommer inte ha någon tärna så det blir hon som får hålla buketten under ringväxlingen.
Hyrde du hos Ursulas eller?
Får man tipsa om hemsidor som hyr ut kläder, utan att bli avstängd??
Jag har iaf en som jag tror är billigare än de ni skriver om!
Du får gärna inboxa mig Det t r o r jag är ok ....
Du får gärna inboxa mig med, vill gärna veta. Snart är det dags att fixa med våra kläder...
Vi hyr allt på Ruths (visst heter den vid Rudbeck så?). Tycker de är kanonbra!
Har äntligen lagt in lite bilder från dagen B