Västeråsbrudar
Den gamla tråden hade stängts så jag passar på att öppna en ny.
Hur går det för er?
Den gamla tråden hade stängts så jag passar på att öppna en ny.
Hur går det för er?
Åh, vilka fina bilder Vilken söt caketopper ni hade
Igår var jag till en tjej som gör brudbuketter, lite utanför Sala. Hon är helt otroligt trevlig och är sååå seriös!
Jag får betala 1000kr för min bukett, coursage till m2b, handledsbukett till tärnan och 2 näbb buketter
Tycker det var ett jääääättebra pris!
Min bukett har jag bild på, eller iaf, ungefär hur den ska se ut (nejlikorbuketten)
Ja, det är ett jättebra pris! Jag räknar med att det kostar ungefär dubbelt så mycket.
Hur många bjuder ni och vad räknar ni med för budget? Vi bjuder 50 personer och det kommer att kosta ca 90000 exkl. resan. Ändå har vi inte valt något extravagant. Det är dyrt att gifta sig!!!
Vi kommer hamna på 30 000kr ca för 75 gäster, men då har vi inte en trerätters etc.
Martina 76 skrev 2008-03-18 07:56:32 följande:
Vi hade 65 gäster
2-rätters + tårta inkl. lokal, personal, städning, dukning och servering
inkl. alkohol både till maten och baren
musiker istället för CD
soloist i kyrkan inkl. en på piano som kompade mitt solo
transporter till och från kyrkan och dagen eftr till och från hundsläden
vi åkte hästsläde från kyrkan
egendesignade ringar
köpta brudkläder till mig och hyrda till mannen från Ruths
blommor till fem personer och till borden såklart
egengjorda inbjudningkort, vigselprogram, festprogram
dukning enligt galleriet
+ lite till såklart
Allt gick på ca. 80-90 000 kr
Får jag komma in här och få liute råd av er Västeråsexperter? Vi bor i Örebrotrakten men ska åka till Västerås på fredag och funderar på att när vi ändå är där prova lite brudklänningar eftersom det är mitt stora dilemma nu. Finns där några bra butiker som ni rekommenderar?
Du har Ruts högtidskläder, ligger mitt imot Rudbeckianska gym. (inne i stan )
Sedan är det Ursulas ligger vid polistationen båda är gångavstånd från varandra och centrum om du parkerar på Punkt.
Vad är Punkt för nått? Jag har lite dålig koll..
Punk parkeringshus mitt i stan. Ta hissen ner och du är mitt i smeten. Du har då Punkt, Gallerian och skrapan som du kan gå och shoppa utan att gå ut.
Går du ut från punk har du HM på andra sidan gatan. Går du mot Svartån (vänster) kommer du till Ursulas. Gå ända upp till Hemköp så ligger det på andra sidan gatan.
Tillbaka till Punk: går du upp mot Sparbanken (rakt fram) och går tills du kommer förbi Arosian med parkeringshus. Sedan ca 300/ 400m till ligger Ruts. Är bara som en lägenhets dörr i ett bostadshus. Rudbecks busshållplats har du på andra sidan .
Lycka till med klänningen
Lotta heter jag.
Ska gifta mig i Sura kyska, men efter som Västerås är en förort till Surahammar kanske jag får vara med.
Ska bli fru 080830.
Lyckliga jag