• Mickes tös

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

nu stände de så jag öppnar en ny, hoppas alla hittar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-31 00:04
    Länk till den gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-56/m2535392.html

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2
  • Ceasara

Ja, det är väl egentligen det, att jag inte egentligen vill vänta till januari. Annars har jag redan köpt snöflingor att strö på borden. Men jag vill ju gifta mig med min sambo nu. Vi vill skaffa barn snart också så det kommer ju också med in i beslutet.

• Birella

Mickes tös skrev 2008-01-23 15:34:49 följande:

Birella: nått att berätta i alla fall . Hur ska du göra era inbjudningskort?
    Jo jag funderade ett bra tag på hur de skulle se ut och tillslut (utan M2bs tillstånd) bestämde det så här. Mörkröda viktakort från slöjdetaljer blev inköpta igår. Sen tar jag och skriver ut texten på ett vitt papper som är lite mindre än A6 och kommer klistra fast det på höger insidan av uppslaget, mörkrött och vitt. Med någon mörkröd överskrift och svart text på det vita kortet. Sen har jag en liten rolig fundering, eftersom jag vill ha någon på "framsidan" av kortet. Då tänkte jag ta och skriva ut egna magneter kanske 5x7 cm och sätta fast lite lätt på framsidan så att de kan ta loss den och sätta på kylskåpet exmpvis för att komma ihåg datumet Den skall också vara i rött/vit/svart eller nått sånt tror jag. O juste ja jag skall sätta ett litet guldhjärta i hörnet på insidan av inbjudan också tänkte jag... måste testa det här för att se hur det ser ut.. kanske e hel galet :S ... försökte i snabbaste laget berätta detta för M2b i affären igår och hans såg en aning frågande ut och sa "vart skall man sätta korten då?" hm.... han hade trott att det var tackkorten!! knasigt värre... men jag tror att han också kommer bli nöjd.

OT men ändå, var på köpstaden (spökstaden?? ) igår och det var ju värst utförsäljningen på sportkläder!! Jag lyckades köpa 2 st bikinis för 9:- styck!!!! (Ord.pris var 599 Och märket var Casall så inte dumt det. Man blir nästan chockad hehe.

Ooh skall åka o hämt klänningen idag :)) o ringarna kommer imorgon (har jag bestämt!! annars jagar jag nog rätt på dem som du gjorde Mickes tös).... åååååå vad jag längtar.. Fatta vilket strul det har varit med dem, vi fick inte gravera så mycket som vi ville i vigselringen inte alls kul. Han hade kommit på ett par fina ord själv men men. Uppmanar nu M2b "du får 'hitta' (KÖPA!!) något annat du kan gravera den texten i"

ojoj vad jag babblar på...tyst med mig nu, schhhhhhhhh! hihi
  • Thailand 08

Birella: Tack för tipset.Får åka till "spökstaden" och kika lite..Aldrig fel med en ny bikini.Fanns det många kvar?

• Birella

Thailand 08: Javisst! Det var ju det som var lite knasigt tycker jag - så billigt ingen som köper?? kanske ingen som vet om det :S, jag köpte en svart och en hallonfärgad. Det fanns också blå o flerfärgande, vad jag kommer ihåg. Kanske inte i alla storlekar men ändå, det var en hel vägg smockfull när jag var där igår kväll strax innan stängning.

• Ceasara

Birella: Vad fick du betala för blanka röda kort? Kuvert vad kostade de styck? Funderar på om jag ska vika själv eller inte.

• Birella

Ceasara: Slöjdetaljer har börjar med att sälja i 5pack men då ingår:
    5 dubbelvikta kort
    5 enkla kort
    5 kuvert
    tror att en packe kostade 39:-, jag behövde ju inte så många så det blev relativt billigt för mig. jag vet dock inte riktigt vad jag skall ha de enkla korten till... hm...kanske finns billigare på andra ställen också, men jag tänkte att detta blev smidigt för min del

• Thailand 08

Svart och röd har jag,men ingen blå..bara man kan mixa olika storlekar i byxor o överdel? Attans att jag inte har bil hemma :(
    Buss funkar ju inte,då får man gå från Skövde vägen

• Ceasara

Ja, det var sådär i pris. Jag kommer väl behöva ca 40-50 st. tillsammans med kuvert blir det ca 16:- st. Det är nästan lika mycket som att köpa färdiga och då slipper man anstränga sig. Jag skall eventuellt beställa via panduro. De brukar ha bra priser faktiskt. Först gäller det att bestämma färg och bara det är ju ett gissel.

• Birella

Thailand 08: njä det tror jag inte gick tyvärr, det var liksom samma storlek på de både, jag chansade och det visade sig passa Vad jobbigt med ingen bil, jag k-staden ligger ju inte riktigt så centralt precis :-P.

Ceasara: Ja precis, jag har hört att panduro har bra priser :) Det där med färgtema kan verkligen var svårt. Vi kommer utgå ifrån min bukett som skall vara av mörkröda rosor o bara så duttar av vitt från lite brudslöja. Så mörkRött/Vitt o lite guld (o svart text o så) på det så blir det nog bra. Lycka till med att hitta ett bra tema! Det finns så många olika fina att välja på

• Mickes tös

Själv skickade jag nu ut första bunten inbjudningar igår, p.g.a. en hägrande begravning så valde vi att vänta med de korten till dem som är berörda av denna, men jag har skickat till alla våra kompisar, så nu sitter jag och väntar lite smått på reaktionen .
    Sedan ska jag ju till frissan idag, så det blir ett steg i rätt riktning för den delen.
    Däremot har jag fått lite bakslag på solist sidan, den ena solisten vill inte sjunga den sången vi valt, men det får väl gå med en annan då i värsta fall (solisten är syrran så det går liksom inte att byta solist)
    Apropå köpstan så var jag där i slutet av vecka 1 de reade redan då, och köpte skidglasögon till våran minisemester i fjällen. Men det kanske är dags och ta en tur dit till då, om de fortfarande rear.

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2