• Mickes tös

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

nu stände de så jag öppnar en ny, hoppas alla hittar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-31 00:04
    Länk till den gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-56/m2535392.html

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2
  • Ceasara

Jag har varit på båda butikerna, St remi och kristinaboden och jag tycker klart att de är trevligare på kristinaboden. Jag tänker dock pröva klänningar på båda oavsett för det får vara klänningen som styr. Jag skulle vara tärna förra sommaren och bruden var helt såld på en klänning på St Remi som hon ville att jag skulle ha men de ville inte sy in den två storlekar så jag fick inte ens pröva den. På kristinaboden har de aldrig varit problem de har sytt in två storlekar och erbjudit sig sy in tre storlekar.

• Ceasara

För att svara på alla funderingar som varit vad jag menade med hur många fler som skulle gifta sig här så syftade jag på antal som brukar talas vid här. För vad jag förstår så är detta andra tråden och ni börjar säkert lära känna varandra rätt bra.

Jag håller varje dag på att ställa frågor till min m2b. Jag börjar nog bli en bridezilla som han alltid hävdat att jag skulle bli. Vi väntar ännu på att sätta datum då min sambo ska på utlandstjänst och vi inte kan bestämma oss om vi ska gifta oss på en av hans hemresor eller om vi ska gifta oss när han är hemma igen. Oavsett får jag planera det mesta, vilket passar mig utmärkt.

• Mickes tös

tycker det är lite intressant med storleksjämförelsen som du gjort för jag har precis det motsatta förhållandet, min syster var och provade på kristina boden och det fanns typ inga klänningar i hennes storlek och de ville inte sy in så mycket, medan på st remi har det inte varit några problem. Men jag tycker man ska ge båda en shans för de är väldigt olika.

• tolonta

Ja, jag är också hyfsat ensam i planeringen även om min sambo har överraskat mig ibland, och bläddrat i tidningar med mera... Men han har också sagt att det viktigaste för honom är att jag är där (och ja, smicker kommer han långt med )

Gifter mig på Kinnekulle i augusti.

Förresten, apropå ingenting, kanske kan vara läge att planera in en fika igen... (för oss som tycker det vore skoj att sitta och prata bröllop några timmar i sträck...)

• FruFA

Låter jättekul med en "bröllops-fika" !
    Jag hänger gärna på...!!

• tolonta

Vi var tre stycken som träffades innan jul och fikade - jag, Mickes tös och CaCC (som jag inte sett här på ett tag nu)

• tolonta

Hoppsan, kom åt enter... Kanske kan säga att vi då träffades i Skövde och fikade.

• FruFA

Vad kul det låter... Hoppas att vi blir ett gäng då !

När skall ni gifta er?

tolonta skrev 2008-01-23 18:28:03 följande:
    Vi var tre stycken som träffades innan jul och fikade - jag, Mickes tös och CaCC (som jag inte sett här på ett tag nu)
  • Ceasara

Mickes tös: Håller helt med, jag tycker också att man skall ge båda en chans. Så länge de behandlar kunden bra så varför inte.

Jag väntar fortfarande på datum å vi inte helt bestämt. Men jag är så sugen på att pröva klänningar. Känns ju lite dumt att pröva utan datum och skulle vi gifta oss i jan 2009 så är det nog för tidigt.

Jag har börjat testa typsnitt på inbjudningskorten. Sen kan jag inte bestämma tema färg. Försöker tänka på färger på blommor men det fung inte heller. Allt jag vet är att jag inte vill ha blått eller rosa. Jag kan tänka mig alla andra färger. Ibland tänker jag syrenlila men sen tänker jag att det är för tråkigt. Där är jag fast liksom. Min kompis har tidigare arbetat som florist och ska ev göra min bukett hon tycker rött.

• FruFA

Vi valde mellan vinter- & vårbröllop, till slut blev det det senare. Ville inte vänta längre än till våran 8-års dag, hihi.
    Jag tycker att ett vinterbröllop kan vara sååå fint.
    Såg tokfina trycksaker med silver snöstjärnor i en bröllopstidning. Åhhh!!
    Lova berätta så snart ni spikat ett datum!

Ceasara skrev 2008-01-23 18:51:54 följande:
    Mickes tös: Håller helt med, jag tycker också att man skall ge båda en chans. Så länge de behandlar kunden bra så varför inte.Jag väntar fortfarande på datum å vi inte helt bestämt. Men jag är så sugen på att pröva klänningar. Känns ju lite dumt att pröva utan datum och skulle vi gifta oss i jan 2009 så är det nog för tidigt. Jag har börjat testa typsnitt på inbjudningskorten. Sen kan jag inte bestämma tema färg. Försöker tänka på färger på blommor men det fung inte heller. Allt jag vet är att jag inte vill ha blått eller rosa. Jag kan tänka mig alla andra färger. Ibland tänker jag syrenlila men sen tänker jag att det är för tråkigt. Där är jag fast liksom. Min kompis har tidigare arbetat som florist och ska ev göra min bukett hon tycker rött.
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2