• Mickes tös

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

nu stände de så jag öppnar en ny, hoppas alla hittar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-31 00:04
    Länk till den gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-56/m2535392.html

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2
  • Mickes tös

låter mycket intressant, tack för tipset

• Pärlhönan

Japp eller två-rätters o köra tårtorna som dessert. Då vi kommit på att man ofta inte orkar tårta annars. Så vi får se.
    Tack för tipset Ulrika.

FruFA skrev 2008-01-25 18:18:06 följande:
    Låter mums med tårtbuffé!Skall ni ha tre-rätter innan?
  • FruFA

Vi skall ha tre-rätters med tillhörande viner, och bröllopstårta med kaffe & avec.
    Vi valde en lätt & fräsch dessert som inte kommer kännas så tung. Men vi skall proväta bröllopsmenyn på Karstorp om tre veckor 6 se så att det känns ok.

Pärlhönan skrev 2008-01-25 21:30:35 följande:
    Japp eller två-rätters o köra tårtorna som dessert. Då vi kommit på att man ofta inte orkar tårta annars. Så vi får se.Tack för tipset Ulrika.
  • Mickes tös

jag vill också ha tre rätters och sedan tårta, vet att det kan bli mastigt, men vad då det är bara en gång

• FruFA

Jo, och vi har tänkt ha mingel, "bensträckare" & bröllopsvals innan tårtan...
    Så jag tror nog att det går ner en tårtbit
    Mickes tös skrev 2008-01-25 22:53:20 följande:

jag vill också ha tre rätters och sedan tårta, vet att det kan bli mastigt, men vad då det är bara en gång
  • Mickes tös

ja jag har tänkt mig en stund i dansens virvlar innan tårtan, men sedan är det svårt att veta hur lång tid middan tar lite beroende på antal tal och hur det fungerar med servering och så, men det kanske inte är någon fara med sen tårta heller

• Pärlhönan

Ja vi stor o funderar fortfarande. Vi har planerat för 3-rätters så vi får se. Det är iallafall inget vi behöver bestämma än

Ifall vi ska ha efterrätt har vi pratat om att ha i glas en mini pannacotta (stavning?) i botten sedan en jordgubb-basilikasallad på. Pannacottan ska vara så tunn som möjligt

• FruFA

Pannacotta är ju jättegott! Låter smarrigt med jordgubbs- & basilikasallad

När gifter ni er?
    Vi gifter oss i maj.

Pärlhönan skrev 2008-01-25 23:40:34 följande:
    Ja vi stor o funderar fortfarande. Vi har planerat för 3-rätters så vi får se. Det är iallafall inget vi behöver bestämma änIfall vi ska ha efterrätt har vi pratat om att ha i glas en mini pannacotta (stavning?) i botten sedan en jordgubb-basilikasallad på. Pannacottan ska vara så tunn som möjligt
  • blivandefrularsed

Mickes tös skrev 2008-01-25 22:53:20 följande:

Vi ska också ha trerätters och tårta! Tänkte ta glass till efterrätt (eftersom det är favoritdeserten här!), min favorit och min m2bs favorit. Sen vill jag också ha en tårta "amerikanskstil" där våningarna står på varandra, men det verkar som att dom flesta konditorna inte vill göra det med risk för att det ska sjunka ihop...
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2