Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2
nu stände de så jag öppnar en ny, hoppas alla hittar
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-31 00:04
Länk till den gamla tråden
www.brollopstorget.se/Forum-5-56/m2535392.html
nu stände de så jag öppnar en ny, hoppas alla hittar
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-31 00:04
Länk till den gamla tråden
www.brollopstorget.se/Forum-5-56/m2535392.html
Får se om det blir tidaholm.. har inte riktigt bestämt oss än. Vi ska berätta för m2bs föräldrar i helgen tänkte vi. Kanske ska göra en kupp och ta med dem på en utflyckt och så åker vi till mässasn
Svärmor skulle bli glad men jag tror inte svärfar skulle uppskatta utflykten lika mycket
Ska inte till Tidaholm, inte mina trakter...
Buggmusik är jag inte superbra på, direkt... Men alla jag känner som buggar brukar gilla Barbados-musik. Övrig musik som jag vet att mina kompisar gillar är schlager, 80-talsdisco och litet rock. Det finns ju låtar man har minnen till som man bara måste ha med... Och så ska jag bryta av med litet låtar som ska få alla att skratta... Typ Bumbibjörnarna och andra "Barnprogramslåtar" (interna skämt dessutom...)
Mickes tös skrev 2008-01-30 13:04:54 följande:
Hej!
Nån som hyrt aspö gård eller varit där och tittat? Funderar på i fall köket går att avskilja så att catering personalen kan slamra i fred. Funderar också på hur många platser det finns där. Nån som vet?
ja för oss blir de en tur att kolla in mässan iaf...eller jamed oss menar jag mig och min ena tärna och en kompis till
blivande maken hade sån tur att han jobbar.
Nu sitter jag och grejar med inbjudningarna, skulle vilja ha iväg dem som allahjärtansdagskort men vi får väl se hade tänkt dem som julkort först men men så går det när man inte får tumen ur.
tolonta: ja de första barbados låtarna är bra, men det finns också en hel del som är lite för snabba och en del med konstig takt. självklart har vi också några discoklassiker som ska med men de är heller inte så bra att bugga till tyvärr...
50-tals musik brukar ju vara toppen att bugga till och brukar gå hem hos de flesta åldersgrupper :D. Har du ont om sån musik har jag en hel drös hemma som jag skulle kunna fixa till dig om du är intresserad.
Ullrika: Tack men vi ska ha dj in a box och då väljer man låtar som finns i deras register, så jag behöver mest namn på låtar.
jaha jag trodde man kunde kopla sin dator till den (datanörd so jag är)... okej va trist att inte kunna välja själv utan vara helt utelämnad till ett företags smak (min åsikt men jag har udda musiksmak). Oki låtnamn var det
* Elvis - Love me tender (om man vill dansa tätt intill)
* Patti Page - Tennessee Waltz
* Rosemary Clooney - Mambo Italiano
* Connie Francis - Stupid Cupid
* The Clovers - Love Potion No9
vill du ha fler?
gärna fler, med tanke på att en del antagligen inte finns...
Okej då kör vi
Frankie Lymon & The Teenagers - Why do fools fall in love
Gene vincent - Be-Bop-A-Lula
The Champs - Tequila
Bill Haley - Rock around the clock
Buddy Holly - That'll be the day
Carl Perkins - Blue suede shoes
The Monotones - Book of love
Harry Belafonte - Banana boat song
Eddie Hodges - I'm gonna knock on your door
Eydie Gormé - Blame it on the bossa nova
Johnny Tillotson - Poetry in motion
Ricky Nelson - Hello Mary Lou
Simon & Garfunkle - Peggy´O (lung men fin låt)
The Tokens - The lions sleep tonite
Little Eva - The Locomotion
Contours - Do you love me
Millie Small - My boy lollipop
1910 Fruitgum company - Simon says
Jewel Akens - Birds and the bees
Swinging blue jeans - Hippy hippy shake
Det var några tips i alla fall...